Společnost


Bolt Services CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:51
Z toho za letošní rok:10
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 51)

#82928Stížnost - neoprávněné účtování pokuty za poškození vozidla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2025, před 3 měsíci

Martin Konopa

Znění stížnosti

Dobrý den, vážený zástupce dTestu,

obracím se na Vás s žádostí o prošetření mnou nezaviněného incidentu, který se týká služby carsharingu poskytované společností Bolt Drive.

Dne 29. 3. 2025 jsem si ráno vypůjčil nepoškozené vozidlo společnosti Bolt Drive a jízdu jsem ukončil v čase 4:52, kdy bylo vozidlo vráceno prostřednictvím aplikace v neporušeném stavu a za tmy.

Dne 11. 7. 2025 mi byla emailem doručena informace o udělení pokuty za údajné poškození vozidla (škrábanec na levém předním blatníku) a jeho nenahlášení. Ihned po obdržení jsem kontaktoval podporu společnosti a informoval je, že poškození jsem nezpůsobil, což jsem doložil také čestným prohlášením.

Následně jsem dne 17. 7. 2025 zaslal prostřednictvím datové schránky oficiální žádost o poskytnutí informací, zejména data a času pořízení „důkazní fotografie“, která měla údajně dokumentovat poškození vozidla. Dosud mi nebyla poskytnuta žádná odpověď.

Podle dostupných informací byla „důkazní fotografie“ pořízena za denního světla, tedy ve značně pozdějším čase než bylo vozidlo vráceno, na veřejném, nehlídaném prostoru - ulici, přičemž poškození vozidla směřovalo směrem do silnice. Tento časový nesoulad přímo podporuje tvrzení, že poškození vzniklo až po mém vrácení vozidla, a proto nemohu být odpovědný za škodu, kterou údajně měla společnost Bolt Drive evidovat.

Dle platných právních předpisů (zejména občanského zákoníku, ustanovení o odpovědnosti za škodu) je prokázání odpovědnosti za škodu vázáno na jasné doložení příčinné souvislosti mezi činem a vzniklou škodou. Vzhledem k výše uvedenému neexistuje důkazní spojitost mezi mou jízdou a vznikem škody, a proto považuji požadavek společnosti Bolt Drive za neoprávněný.

Žádám Vás proto o:
1. Prošetření postupu společnosti Bolt Drive při neoprávněném účtování pokuty za poškození vozidla.
2. Posouzení, zda společnost postupovala v souladu s právními předpisy při požadování úhrady za údajné škody.
3. Poskytnutí doporučení, jak postupovat v případě, že společnost nadále nereaguje na moje žádosti o vysvětlení a důkazy.

V příloze zasílám veškerou korespondenci s podporou společnosti, kopii datového dopisu zaslaného 17. 7. 2025 a mé čestné prohlášení o nezpůsobení škody.

Děkuji za Vaši pomoc a prošetření celé záležitosti.

Děkuji mnohokrát.

S pozdravem,
Martin Konopa


Požadované řešení

zastavení vymáhání neoprávněné pokuty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2025 16:53, před 3 měsíci

Dle znění obchodních podmínek ke službě BoltDrive (https://bolt.eu/cs-cz/legal/tnc-bolt-drive/?category=boltDrive) se jedná o náhradu škody, podle § 2951 odst. 1 se škoda nahrazuje uvedením do původního stavu. Výši vzniklé škody ale bude nutné společností Bolt prokázat nejlépe znaleckým posudkem nebo podobnou zprávou (např. fakturou z autoservisu).

V rámci odborné péče by bylo vhodné kdyby společnost Bolt vytkla vadu bez zbytečného odkladu a prokázala datum a čas vyfocené fotografie, tak aby bylo zřejmé že škoda byla způsobena spotřebitelem.

Obecně se však případ jeví, že společnost postupovala v souladu s právními předpisy o náhradě škody a pravidly uvedenými v obchodních podmínkách služby BoltDrive.

Přestože se nejedná o subjekt se sídlem v České republice, v obchodních podmínkách uvádí, že spadá pod pravomoc České obchodní inspekce, nepodaří-li se tedy spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2025 11:11, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 10:15, před 10 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.