Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s podnětem týkajícím se e-shopu MEGABIKEPLUS.CZ (Klejnarská 863, 280 02 Kolín).
Dne 18.6.2025 jsem u tohoto e-shopu uhradil objednávku v hodnotě 10 346 Kč prostřednictvím benefitních bodů Edenred.
Dne 1.7.2025 jsem po neobdržení zboží požádal o storno objednávky, které bylo obchodem potvrzeno, a byl mi přislíben návrat částky do cca 14 dnů.
Přes opakované urgence však ke dni 15.8.2025 nebyly peníze (benefitní body) vráceny a e-shop přestal komunikovat.
Případ jsem předal na ČOI, ti však doporučili řešit spor soudně - poslal jsem proto e-shopu poslední výzvu.
Jelikož jsem narazil na stížnosti na tento e-shop i zde na dTestu, rozhodl jsem se přidat, aby se e-shop megabikeplus dostal do povědomí jako podvodný.
Děkuji.
Google Pixel Buds Pro 2 a Anker 633 Magnetic Wireless Power Bank
Vrácení Edenred bodů.
|
Tweet |
Podle poskytnutých informací, spotřebitel odstoupil od smlouvy, avšak e-shop peníze ve stanovené lhůtě nevrátil.
Prodávající má povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Před zahájením soudního sporu je vhodné společnost vyzvat k plnění předžalobní výzvou, jak již spotřebitel dle popisu učinil.
Společnost nás informovala, že spotřebiteli bylo vše vráceno.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl tuto skutečnost potvrdit a stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Společnost po opakované soudní hrozbě zareagovala a peníze vrátila.