Počet nahlášených stížností: | 161 |
Z toho za letošní rok: | 10 |
Stále v řešení: | 9 |
Linka 060 Praha-Berlin odjela v 18,38 a přijela v 23,33. Zpoždění 98 min. Časová rezerva na přestup byla Navazující spoj N150, na který jsem měl 4 jízdenky, odjel před naším příjezdem v 23,27. Společnost nás infrmovala pouze s příslibem zajištění dalšího spoje(*), ale žádný alternativní spoj nenabídla. V půlnoci jsmes manželkou a dvěma dětmi zůstali v Berlíně. Pronájem přespání stál 6 086,32 Kč, další autobus 10 665 Kč. Do Aarhusu přijedeme nejméně o 11 hodin později. Namísto noční jizdy jedeme přes den.
Refundaci ceny jízdenek a ubytování
|
Tweet |
Nedodržování jízdních řádů je vhodné oznámit přímo dané společnosti. FlixBus ve svých obchodních podmínkách (bod 8.2) uvádí, že v případě přestupu zaručí dopravu cestujícího do cílové destinace, pokud by bylo zpoždění takové, že na něj navazující autobus nemůže čekat, pak FlixBus garantuje zajištění náhradní přepravy do cílové destinace a případně i poskytnutí ubytování přes noc.
Pokud by bylo zpoždění mezinárodního autobusu delší než 120 minut, pak je možné nárokovat od dopravce finanční kompenzaci na základě nařízení EU o právech cestujících.
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy). Reklamaci je možné podat mimo jiné v písemné formě například doporučeným dopisem s dodejkou. Dopis bude adresován společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 11000 Praha.
Stížnost je možné a vhodné adresovat také přímo společnosti FlixBus CZ s.r.o., což je možné učinit například skrze kontaktní formulář (zde: https://help.flixbus.com/s/article/PSSP-Jak-mohu-po%C5%BE%C3%A1dat-o-vr%C3%A1cen%C3%AD-pen%C4%9Bz-za-zme%C5%A1k%C3%A1n%C3%AD-spoje-kv%C5%AFli-zpo%C5%BEd%C4%9Bn%C3%AD-autobusu-FlixBus?language=cs ).
Podnikatele je také možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.