| Počet nahlášených stížností: | 84 |
| Z toho za letošní rok: | 12 |
| Stále v řešení: | 0 |
28%
72%
Dne 10.6.2025 jsem provedla objednávku na stránkách ABOUT YOU ve výši 3.593 Kč. Při provádění platby došlo k technické chybě a platba nabyla spárována s objednávkou. Peníze strženy z účtu byly. Na zákaznickém centru mi bylo sděleno, že platba bude vrácena zpět automaticky. Zadala jsem číslo účtu na vrácení peněz, ale peníze doposud nedorazily. Několikrát jsem kontaktovala zákaznické centrum, kde mi bylo opakovaně sděleno, že mám počkat, že mi budou peníze vráceny. Už jsou to 2 měsíce a peníze pořád nemám. Doposud jsem problém s vrácením peněz za vrácené zboží neměla, nyní stále čekám.
Vrácení peněz, které si společnost nechala za zboží, které vůbec nedodala.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud si spotřebitel objednal zboží a následně zaplatil, je prodávající povinen zboží dodat ve stanovené lhůtě. V tomto případě se však strany následně dohodly na zániku kupní smlouvy.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.