| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.8.2025 jsem absolvoval jízdu vlakem společnosti LEO express ze stanice Praha-Libeň do Stanice Studénka. Firma LEO express na svých webových stránkách garantuje zapnutí klimatizace a pokud tak nebude, vrátí jízdné do LEO kreditů. Cesta probíhala v pořádku, ale ve stanici Přerov přestala klimatizace jít, zřejmě ji zapomněl strojvedoucí zapnout po obratu soupravy ve stanici (vlak do stanice pouze zajíždí, nikoliv projíždí). Když jsem tuto informaci sdělil stevardovi, tak mi řekl, že to asi strojvedoucí zapomněl zapnout. A i přes mojí urgenci se situace nezměnila a v premium třídě bylo horko a dusno. Nevím, zda v jiné části vlaku bylo jinak. Když jsem následně požádal o proplacení jízdného, tak mi bylo sděleno (až zhruba po 12ti dnech), že klimatizace byla plně funkční a že to ověřovali u nějaké osoby co se o toto stará. Když jsem žádal doložení nějakým protokolem, tak mi bylo toto odmítnuto. Celá situace mi přijde jako by ta jejich garance, byla pouze reklama a když se nějaký cestující ozve, tak cestujícímu vždycky řeknou že vše bylo v pořádku.
Jízda Vlakem
Vrácení jízdného do LEO kreditů na můj zákaznický účet. Pokud tak neučiní, podat podnět české obchodní inspekci, pro podezření z klamavé reklamy.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Není-li služba poskytnuta v kvalitě, kterou garantuje podnikatel, jedná se o vadu a spotřebiteli doporučujeme, aby uplatnil reklamaci.
Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů od jejího uplatnění. Odůvodnění případného zamítnutí reklamace podnikatelem by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že služba nebyla vadná, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě.
V tomto případě by běžně připadala v úvahu přiměřená sleva z ceny jízdenky, avšak podnikatel na svých webových stránkách uvádí, že garantuje klimatizaci, jinak vrací 100 % ceny jízdenky v leo kreditech.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.