Počet nahlášených stížností: | 37 |
Z toho za letošní rok: | 14 |
Stále v řešení: | 24 |
Pět plateb po 99,-Kč strženo za nevyžádané služby, na vyúčtování od Vodafone uvedené pouze - SMS platba různé. Celkem tedy 495,- Kč. Telefon mám na otisk, nikomu jej nepůjčuji, děti nejsou.
Figuruje na výpisu jedno číslo: *** a to s datumy 12.7. 19.7. 26.7. 2.8. 9.8.
Protože vím zcela bezpečně, že s tímto číslem jsem neměl co dočinění ani formou sms ani voláním, jde zcela evidentně o podvod jak vyšitý. Propátráním zpráv v mobilu jsem našel inkriminovanou SMS ve spamu, Googlem označenou jako spam, s jakousi nabídkou her (hry nehraji), kde si SMS následně sama v konverzaci odeslala objednávku. Pátráním po odkazu na internetu jsem našel stránku https://uk.playtheque.com kam falešná objednávka zřejmě směřovala. Po přečtení zdejších stížností a diskusí na internetu je jasné, že s tímto má něco společného uváděná firma ATS Praha s.r.o. která tyto podvodné částky následně fakturuje přes operátora. Žádám tímto o prošetření a navrácení neoprávněně stržené částky. Zároveň žádám firmu ATS o blokování těchto podvodných praktik.
Pokud neuspěji, dalším krokem bude telekomunikační úřad.
Nevyžádaná služba od ***, směrováno na https://uk.playtheque.com
Prošetření a navrácení neoprávněně stržených částek, celkem 495,- Kč
Přijetí opatření proti těmto podvodným praktikám.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.
Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Zrušení předplatného je možné formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Více informací o tzv. prémiových SMS se mohou spotřebitelé dočíst v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
Je nám líto, že naše služba nesplnila Vaše očekávání.
Aby se uživatelé mohli přihlásit k odběru naší služby, je nutné zadat své telefonní číslo na registrační stránce. Následně obdrží SMS s informací o ceně služby a svou objednávku potvrdí odpovědí „ANO“ na tuto zprávu. Technicky vzato neexistuje jiný způsob, jak předplatné aktivovat. Cena služby i způsoby zrušení předplatného jsou uvedeny při registraci a také v každé týdenní SMS.
Pokud se domníváte, že Vaše předplatné aktivoval někdo jiný, kdo měl přístup k Vašemu telefonu, náš tým podpory Vám může poskytnout aktivační údaje (záznamy SMS, IP adresu, user agent, reklamu, na kterou uživatel klikl atd.).
Pokud narazíte na potíže se zrušením předplatného pomocí SMS, můžete tak učinit také online na adrese https://unsubscribe-online.com (v nabídce vyberte češtinu).
V případě, že si přejete požádat o vrácení zaplacených poplatků, kontaktujte prosím náš tým podpory e-mailem na adrese cz@e-help.cc
S pozdravem
Tým zákaznické podpory
Hodnocení:
Komentář: Po intervencích u operátora, ATS Praha a onou společností na https://uk.playtheque.com mi byla stržená částka poslána společností ATS zpět na účet. Za mou osobu je tedy případ uzavřen. Doporučuji taky ostatním postiženým nevzdat to a stát si rozhodně za svým. Dle mého názoru jde zřejmě o problém nevyžádaných reklam v mobilu, kdy se vám zobrazí přes celý display a v domnění, že jste reklamu zavřeli, ve skutečnosti potvrdíte objednávku.