| Počet nahlášených stížností: | 10 |
| Z toho za letošní rok: | 3 |
| Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.07.2025 jsem na platformě Allegro.cz zakoupil od prodejce dekonarzedzia_pl PISTOLI NA SILIKONOVÉ LEPIDLO. Pistole na kartuše přišla zaprášená a měla na sobě stopy bílé barvy. Požádal jsem prodejce o výměnu vadného výrobku za nový. Druhá pistole měla na sobě opět stopy bílé barvy, navíc jí plandalo špatně přidělané světlo na špici.
Začaly problémy. Allegro odmítlo zaplatit přepravu vadného dílu, protože jsem dopravu zdarma prý již využil u první reklamace. Byl jsem nucen dopravu zaplatit ze svého (49,- Kč.), a to prostřednictvím Allegro One. Prodejce mi vrátil peníze za zboží. Peníze za dopravu mi prý vrátí, až mu pošlu IBAN svého účtu. UPOZORŇUJI, ŽE VŠE SE DĚLO POD DOHLEDEM FIRMY ALLEGRO! Za každým příspěvkem v diskuzi jsem je žádal o pomoc. Celý obchod byl krajně podezřelý... Použité zboží, výměna vadného zboží až po zaplacení vlastní dopravy, chce po mně IBAN kvůli 49,- Kč. Samé podivnosti.
Šok následoval poté, co mi na účet přišlo 49,- Kč. za dopravu. Banka mi za příchozí platbu korun na korunový účet naúčtovala 300,- Kč.!!!
Allegro se snaží vyvléct zodpovědnosti. Prý to je moje starost. Přitom jako garant obchodu mělo mít vše pod úplnou kontrolou.
Mám Allegro Smart, Allegro Protect a přesto mě Allegro okradlo. A to přímo v oblasti, kterou má jako jedinou na starost: v mezinárodních obchodních vztazích.
Žádám o navrácení peněz, (300,- Kč.), o které jsem přišel díky flákajícímu se personálu. Měli mnou vynucený dohled nad diskuzí nad reklamacemi a přesto nic nepodnikli. Obecně - Allegro v důsledku zcela selhalo při zprostředkování mezinárodního obchodu. Místo, aby mělo celý proces pevně v rukou, nechalo prodejce se plácat v nejistotě a ten pak udělal, co udělal. Aby mi Allegro zavřela ústa, opakovaně uzavírá probíhající diskuzi o problému, a to dokonce MÝM JMÉNEM!!! To je naprosto neslýchané!
Vinu dle Allegra nesu já. Nevím, jak na to přišli, ale já jsem o to, aby mě obrali o 300,- Kč. nikoho nežádal. Ani ten IBAN nebyl můj nápad. Veškeré neumětelství jde za firmou Allegro.
VYTLAČOVAČ PISTOLE NA SILIKONOVÉ LEPIDLO AUTOMATICKÝ AKUMULÁTOROVÝ DEKO https://allegro.cz/nabidka/vytlacovac-pistole-na-silikonove-lepidlo-automaticky-akumulatorovy-deko-14281257251?utm_source=notification&utm_medium=Dispute%20resolved&utm_campaign=ff59f483-1a0a-4612-a2cc-877fc7983e5e&utm_content=discussion-product-link
Žádám o navrácení 300,- Kč. na můj účet
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Na základě informací poskytnutých spotřebitelem si nejsme jistí, zda se jedná o odstoupení od smlouvy v rámci reklamace, nicméně z tohoto stavu vycházíme.
Podnikatel je v takovém případě povinen vrátit peníze spotřebiteli tak, aby mu nevznikly další náklady. Z popisu však vyplývá, že byl spotřebiteli za tuto platbu stržen poplatek bankou ve výši 300 Kč. Podnikatel by měl tyto náklady spotřebiteli nahradit v rámci náhrady škody.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.