Společnost


BYTY Západ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83014Žádost o pomoc při sporu s realitní kanceláří

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2025, před 3 měsíci

Alona Ilinova

Znění stížnosti

Jsem nájemkyní bytu v Plzni, pronajatého prostřednictvím realitní kanceláře Býty Západ. Byt užívám méně než měsíc. Již od začátku pobytu je odpad v kuchyni v tak špatném a zaneseném stavu, že voda odtéká velmi pomalu, nyní prakticky vůbec. Stav je hygienicky nevyhovující a brání normálnímu užívání bytu.

Realitní kancelář mi sdělila, že se jedná výhradně o můj problém, nikoliv o závadu bytu nebo chybu předchozích nájemníků. Přitom závada je ve zdi bytu, takže ji nemohu sama odstranit ani zajistit běžnou údržbou. Odmítají odpovědnost za řešení této situace.


Požadované řešení

Žádám o radu a pomoc: 1. Jak se mohu jako nájemce bránit proti tomuto postupu realitní kanceláře? 2. Jaké jsou moje zákonné povinnosti a jaké povinnosti má pronajímatel/realitní kancelář v takové situaci? 3. Jak postupovat, pokud realitní kancelář trvá na tom, že závada není jejich odpovědnost? 4. Mohu žádat slevu z nájmu, případně opravu na jejich náklady?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2025 10:16, před 3 měsíci

Povinností pronajímatele je udržovat byt po dobu nájmu ve stavu způsobilém k užívání (§ 2257 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb, občanský zákoník), nicméně povinností nájemce je je provádět a hradit běžnou údržbu bytu a drobné opravy (podle § 2257 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Dle popisu spotřebitele se ale domníváme, že oprava zaneseného odpadu právě mezi tyto drobné opravy spadá. Soudíme tak na základě § 4 písm. g) nařízení vlády 308/2015 Sb. o vymezení pojmů běžná údržba a drobné opravy související s užíváním bytu.

Ve prospěch spotřebitele je skutečnost, že není pravděpodobné, že by byl odpad takto zanesený po měsíci běžného užívání nájemcem. V takovém případě by mohl tuto vadu reklamovat, neboť by se mohlo jednat o skrytou vadu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2025 11:59, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 11:11, před 13 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.