| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 0 |
Kolo které jsem koupil nesplnuje podmínky které jsem si přál a které mi byly nabídnuty.když jsem kolo šel vrátit kolo které jsem v sobotu koupil a v pondělí hned po otevírací době chtěl vrátit mi bylo řečeno že už to vrátit nejde jedině reklamovat což jsem tedy učinil .Ted mám prý měsíc čekat jak reklamace dopadne.Zajímalo by mne jestli má prodejce právo takto rozhodnout když já jsem stratil v kolo důvěru
chtěl bych vrátit peníze a kolo si koupím u jiného prodejce
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud smlouva nebyla uzavřena mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem, což z popisu spotřebitele nevyplývá, pak skutečně nelze v lhůtě 14 dní od smlouvy odstoupit, ledaže by si podnikatel v kupní smlouvě vymezil něco jiného.
Pokud ovšem kolo nesplňuje slibované funkce, může se jednat o vadu věci, kterou je možno reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
zákazník si u nás v kamenné prodejně zakoupil elektrokolo, které si předem vyzkoušel v rámci testovací jízdy. Následující pracovní den chtěl kolo vrátit s tím, že mu „nejede do kopce“. Vysvětlili jsme mu, že vrácení kola není možné, a nabídli mu možnost reklamace v případě závady.
Po kontrole jsme zjistili, že je elektrokolo plně funkční a bez závad – funguje správně jak na rovině, tak do kopce. S největší pravděpodobností se jednalo o nesprávné používání ze strany zákazníka, například jízdu na příliš těžkém převodu s nízkou kadencí.
Zákazník tedy dle zákona neměl nárok na vrácení peněz. Přesto jsme se po osobním jednání rozhodli peníze vrátit – čistě z důvodu zachování dobrého jména a spokojenosti našich zákazníků.
S pozdravem
MERIDA CZECH,s.r.o.
Vyjádření dTestu
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření a součinnost.
Jestliže se na kole neprojevila vada a jedná se o běžné fungování elektrokola, nemůže spotřebitel žádat ze zákona odstoupení od smlouvy. Společnost mu však může vyhovět nad rámec zákona, jak dle svého vyjádření učinila.
S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a stížnost uzavřít.
Vyjádření dTestu
Spotřebitel nám potvrdil, že mu bylo odstoupení od smlouvy umožněno a byly mu vráceny peníze. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.