Společnost


PEVON s. r. o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 3)

#83038Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2025, před 3 měsíci

Jan Jiránek

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 10. 7. 2025 jsem zakoupil naslouchátko pro neslyšící. Naslouchátko ale nefungovalo, proto jsem ho zaslal zpět a požadoval vrácení peněz. To mi bylo zamítnuto, jelikož se jedná o zboží, které z hygienických důvodů vracet nelze. Navíc mi bylo tvrzeno, že naslouchátko funguje a pak mi bylo znovu zasláno zpět. Převzal jsem zásilku a naslouchátko tedy funguje, ale vůbec nezesiluje zvuk tak, jak avizuje výrobce (30x). Naslouchátko pouze přenáší zvuk a to velice slabě. Psal jsem dnes znovu eshopu Jenifer s tímto problémem a ten se semnou vůbec nebavil a znovu napsal, že zboží nelze vrátit a ani reklamovat. Pokud ho zašlu na reklamaci, nikdo zřejmě nic řešit nebude. Navíc dle mého názoru, už naslouchátko přede mnou někdo měl či testoval, jelikož obal nebyl originálně uzavřen. Ještě tu jeden háček s tím, jak má nesylšící manželka naslouchátko otestovat, když pak dle Jenifer.cz nelze vůbec vrátit? Při reklamaci ho také přeci někdo musel testovat? Nabídl jsem eshopu proplacení náhradních výměnných gumiček do uší, ale to je také problém. Zkrátka se mi snaží nacpat nějaký starý téměř nefunkční výrobek a neustále se odvolávají na to, že to nelze ze zákona vrátit. Vše je zde problém. Při celé komunikaci s eshopem, vůbec neznám jméno člověka se kterým celou záležitost řeším, vždy podepsáno pouze Jenifer.cz.

Jan Jiránek


Celá emailová komunikace

Dobrý den.

Naslouchátko po použití nelze z hygienických důvodů vrátit. Toto nařízení platí pro všechny prodejce, ne jen pro nás.

Děkujeme





Dňa 2025-08-26 08:04 *** napísal(a):

Dobrý den,

naslouchátka jsem znovu převzal a jako nepoužitelné je opět vracím. Sice fungují, ale avízované zvýšení zvuku 30x (dle výrobce) je nereálné.
Musel jsem to vyzkoušet jako slyšící a naslouchátko pouze přenáší zvuk, ale nezesiluje. Pokud ano, tak naprosto minimálně, což je nepoužitelné.
Asi vám nemusím připomínat, že se jedná o zboží pro postiženou osobu. Pokud se mi dále budete snažit zboží vysloveně NACPAT a nevrátíte mi
peníze, tak si to zkrátka líbit nenechám.


Jan Jiránek


---------- Původní e-mail ----------
Od: info@jenifer.cz
Komu: ***
Datum: 31. 7. 2025 10:24:24
Předmět: Re: Potvrzení čísla objednávky *** od e-shopu Jenifer.cz

Dobrý den.

Naslouchací přístroje jsou ze zákona zařazeny do kategorie věci, které nelze vrátit z hygienických důvodů.

Technici u dodavatele mají vlastní nástavce a také měřící přístroje.

Děkujeme s pozdravem www.jenifer.cz



Dňa 2025-07-30 14:35 *** napísal(a):

Jako si děláte srandu? Kolik chcete za ty gumičky na na slouchátkách? Jsou výměnné. Manželka to asi musela nějak vyzkoušet.
A váš "technik" to zkoušel jak? Navíc, ty naslouchátka už byly někdy rozbalené. Vaše poznámky o hygieně jsou úsměvné.
Máte nějaké jméno? S kým si tu vůbec píšu??? Jenifer.cz?? Jako vážně? Podepište se!

Děkuji
S pozdravem

Jan Jiránek


---------- Původní e-mail ----------
Od: info@jenifer.cz
Komu: ***
Datum: 30. 7. 2025 13:58:13
Předmět: Re: Potvrzení čísla objednávky*** od e-shopu Jenifer.cz

V případě, že chcete informovat ČOI, učinit tak samozřejmě můžete.

Naslouchátko bylo opravdu zkontrolováno, nabito a vše fungovalo správně.

Stejně jako u jiných výrobků, které někdy nelze vrátit z hygienických důvodů, je tak i v tomto případě.

Víme Vám fungující naslouchátko zaslat zpět na naše náklady.

Za pochopení děkujeme.

S pozdravem,

jenifer.cz


Dňa 2025-07-30 13:16 *** napísal(a):

V tom případě znovu uvádím, že naslouchátko nefungovalo. I ta směšná krabice, jak hračka pro děti. To si opravdu nechte.
Mám hned informovat ČOI, nebo mi vrátíte peníze?

Děkuji
S pozdravem

Jan Jiránek


---------- Původní e-mail ----------
Od: info@jenifer.cz
Komu: ***
Datum: 30. 7. 2025 11:12:34
Předmět: Re: Potvrzení čísla objednávky *** od e-shopu Jenifer.cz

Ptali jsme se proto, že naslouchátko zkontrolované naším technikem funguje. Reklamace tedy v tomto případě nemůže být uznána.

Odstoupení od smlouvy není možné, vzhledem k tomu, že nástavce byly otevřeny a z hygienického hlediska není možné vrátit takové zboží. Je přímo na obalu nástavců toto upozornění.

S pozdravem,

jenifer.cz


Dňa 2025-07-30 10:30 *** napísal(a):

Dobrý den,

no samozřejmě bylo zapnuté, zkoušel jsem to osobně jako slyšící.
Musel jsem už objednat jiné, manželka pak nic neslyší.
Prosím vrátit peníze na účet.

Děkuji
S pozdravem

Jan Jiránek


---------- Původní e-mail ----------
Od: info@jenifer.cz
Komu: ***
Datum: 30. 7. 2025 10:17:57
Předmět: Re: Potvrzení čísla objednávky ***od e-shopu Jenifer.cz

Dobrý den,

naslouchátko, které jste k nám zaslali z objednávky *** bylo zkontrolováno a nevykazuje žádnou chybu. Pro jistotu se zeptáme, zapnuli jste naslouchátko páčkou do polohy "On"?

S pozdravem,

jenfier.cz


Dňa 2025-07-15 11:16 *** napísal(a):

Dobrý den,

dnes jsem už odeslal do Hrozenkova. Vyplnil jsem váš formulář pro vrácení zboží.
Sluchátka vůbec nefungují. Svití, dobíjí, ale zvuk nezesilují vůbec, jsou hluchá.

Děkuji
S pozdravem

Jan Jiránek


---------- Původní e-mail ----------
Od: info@jenifer.cz
Komu: ***
Datum: 15. 7. 2025 9:51:43
Předmět: Re: Potvrzení čísla objednávky *** od e-shopu Jenifer.cz

Dobrý den.

Pokud je problém s výrobkem, prosíme zašlete nám jej k reklamaci na adresu:

www.jenifer.cz,

P.O.Box 22,

687 74 Starý Hrozenkov

Do balíku vložte kopii faktury a stručný popis chyby. Děkujeme



Dňa 2025-07-14 11:33 *** napísal(a):

Dobrý den,

stornujte tuto objednávku. Tu předchozí vám budu vracet. Naslouchátko je nefunkční.

Děkuji
S pozdravem

Jan Jiránek
***


Produkt

https://www.jenifer.cz/medic-nabijeci-naslouchatko-za-ucho-dz-319-000106506523.html?gad_campaignid=20588247764


Požadované řešení

Vrácení peněz včetně poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2025 11:40, před 3 měsíci

E-shop Jenifer.cz provozuje společnost PEVON s.r.o., z tohoto důvodu jsme ji označili jako subjekt.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů a ochrany zdraví jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

Nicméně i takové zboží lze reklamovat, jak již spotřebitel dle popisu učinil.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na Slovenskou obchodní inspekci (https://www.soi.sk/), protože se jedná o subjekt se sídlem na Slovensku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2025 12:21, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 11:52, před 14 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.