Společnost


Bohempia s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83044Klamlivá obchodná praktika a neuznanie reklamácie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2025, před 3 měsíci

Rebecca Hodoňová

Znění stížnosti

V júni 2025 som si v e-shope Bohempia s.r.o. zakúpila barefoot obuv HERLIK Black-Gum. Topánky boli hradené z väčšej časti voucherom, ktorý som získala pri predchádzajúcej reklamácii iného páru obuvi (v hodnote 2 871 Kč), a doplatila som ešte 119 Kč.

Po maximálne 4 noseniach začala obuv výrazne vrzgať. Obrátila som sa preto na predajcu s reklamáciou. Najprv mi týždeň vôbec neodpovedali, až po odoslaní topánok mi napísali, že aj v prípade uznania reklamácie by mi vrátili len 119 Kč. Na túto podmienku som pritom nikdy nebola vopred upozornená – práve naopak, ešte pred využitím voucheru som sa emailom výslovne pýtala na podmienky a obmedzenia a predajca mi poslal iba kód s tým, že ho môžem použiť na čokoľvek.

Reklamácia bola zamietnutá s tvrdením, že topánky nevykazujú výrobnú vadu. Obuv som si teda vyzdvihla späť, opäť ju obula, natočila videodokumentáciu, kde je vada (hlasné vrzganie) jasne počuteľná, a poslala predajcovi druhú reklamáciu. Tá bola opätovne zamietnutá – tentokrát s odôvodnením, že „pri chôdzi došlapujem cez pätu“ a barefoot obuv na to nie je určená. Toto považujem za neopodstatnený dôvod, keďže barefoot topánky nosím už 3 roky, nikdy som podobný problém nemala a práve barefoot obuv mi pomohla od bolestí nôh. Navyše sa vada objavila už po 4 noseniach, čo nemôže byť bežné opotrebenie.

S predajcom som sa snažila komunikovať opakovane, poslala som im aj videodokumentáciu a žiadala som nezávislý odborný posudok, ktorý by ich tvrdenie preukázal. Nič také mi nebolo predložené. Namiesto toho boli všetky moje reklamácie zamietnuté.

Preto považujem postup predajcu za klamlivú obchodnú praktiku a neoprávnené neuznanie reklamácie. Žiadam o prešetrenie postupu a o nápravu – konkrétne vrátenie plnej zaplatenej sumy 2 990 Kč.


Produkt

Herlik black gum obuv


Požadované řešení

Vrátenie peňazí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2025 13:01, před 3 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2025 12:19, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 11:54, před 16 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.