Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:272
Z toho za letošní rok:18
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

7.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (20 z 272)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 4 hodnocení od spotřebitelů help

#83067Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

16 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2025, před 17 dny

Lukáš Wiesner

Znění stížnosti

Už podruhé jsem reklamoval robotický vysavač Sencor SRV 9150WH (objednávka ***), protože má velké problémy s hledáním domovské stanice a skenováním prostoru, což způsobuje, že neplní pořádně svoji funkci.

Reklamace byla zamítnuta s tím, že se závada neprojevila, ale ani po desítkách e-mailů na různé adresy a několika hovory se zaměstnanci DATARTu nikdo nebyl schopný říci, za jakých podmínek technici závadu zkoumali.

Závada se projevuje v prostoru, ve kterém se reálně žije, který obsahuje překážky, několik místností,
které jsou v aplikaci vymezené, a bariéry, křes které vysavač nemá jezdit.
Pokud technici prozkoumali závadu pouze někde v knaceláři, dává smysl, že se neprojevila.

DATART po mě chce, abych za ně řešil jejich práci, tedy najít závadu a vyřešit ji.
To neodpovídá jejich povinnostem coby prodejce vadného zboží.


Produkt

robotický vysavač Sencor SRV 9150WH ***


Požadované řešení

Aby opravili závadu, která způsobuje, že přístroj neplní svoji funkci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2025 09:58, před 12 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže společnost uvádí, že se vada v rámci reklamačního řízení neprojevila, je vhodné vadu zdokumentovat (např. videozáznam) a společnosti tuto dokumentaci poskytnout.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.