Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3274
Z toho za letošní rok:19
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 3274)

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Uvedená procenta vychází z 31 hodnocení od spotřebitelů help

#83069Nepřesné informace o datové schránce na pobočce České pošty Kadaň

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2025, před 8 dny

Petr Stark

Znění stížnosti

Dne 28. 08. 2025 navštívila moje 83letá matka pobočku České pošty v Kadani (Poštovní 1553) s úmyslem požádat o zřízení datové schránky prostřednictvím služby Czech POINT. Podle jejího vyprávění jí pracovnice sdělila, že bez zřízené e-mailové adresy není možné datovou schránku založit, dále ji pak vědomě od zřízení datové schránky odrazovala strašením o možném prolomení hesla. Tato informace ji velmi znepokojila a z pobočky odešla rozrušená.

Rád bych upozornil, že podle zákona č. 300/2008 Sb. není e-mailová adresa podmínkou pro zřízení datové schránky. Je pouze volitelným údajem, který může usnadnit doručení přístupových údajů nebo nastavení notifikací. Mám obavu, že pracovnice poskytla matce nepřesné informace, které jí zabránily využít zákonné právo.

Stížnost podávám jako syn, který u jednání nebyl osobně přítomen, ale popis matky byl jasný a konzistetní. Chápu, že pracovníci pošty mají náročnou práci, ale věřím, že by měli poskytovat přesné a nestranné informace, zejména seniorům, kteří se v digitálních službách hůře orientují.


Požadované řešení

- Upozornění na nepřesnost sdělené informace
- Zajištění, aby pracovníci Czech POINTu poskytovali informace v souladu se zákonem
- Citlivý přístup k seniorům, kteří mají právo na rovný přístup ke službám veřejné správy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2025 10:18, před 3 dny

Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

K založení datové schránky je potřeba splnit určité náležitosti (dle § 4 zákona č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů), mezi které však zřízená e-mailová adresa nepatří.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.