Společnost


Hodinky 365 s.r.o.
hodinky

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#83084Zamlžení skla - Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.08.2025, před 3 měsíci

Pavel Kudlička

Znění stížnosti

Dobrý den, předávám osobní zkušenosti s praktikami e-shopu hodinky 365.

Zakoupené hodinky-Festina Chrono Bike 2022 20641/2- jsem byl nucen reklamovat po půl roce z důvodu zamlžení/zatečení vody.
Autorizovaný servis vyhodnotil, že škodu jsem si způsobil sám nevhodnou manipulací pod vodou. Vyjádření jsem obdržel 29. den reklamace. Z pozice spotřebitele to bohužel nebudí důvěru. Byla mi nabídnuta oprava v ceně 80% pořizovací ceny, což jsem odmítl a požádal jsem o novou reklamaci a nový nezávislý posudek. Po 29 dnech mi přišla stejná odpověď.

Hodinky jsou už tedy déle než 60 dní ve vlhku. Dle soudního znalce, mohl autorizovaný servis hodinky hned otevřít a vysušit a předejít tak poškození. Oprava by mohla stát zlomek ceny.

E-mailová komunikace byla rozsáhlejší až trapná a však spotřebitel nemá moc možností jak se v takovém případě bránit.


Produkt

Festina Chrono Bike 2022 20641/2


Požadované řešení

Kladné vyřízeni reklamace. Hodinky s deklarovanou vodotěsností 10ATM by měli vydržet pět minut namočené ve stojící vodě. S korunkou nebylo manipulováno pod vodou. Korunka je ergonomicky navržená tak, aby se předcházelo uvolnění. Autorizovaný servis se opírá o všeobecné vyjádření.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2025 15:31, před 2 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace, jak již spotřebitel dle popisu učinil. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2025 14:16, před měsícem

Vážený Dtest,
rádi bychom se vyjádřili k stížnosti zákazníka, ale nemáme zkušenosti s tím, jaké podklady od nás požadujete. Můžete nám prosím sdělit, co přesně od nás potřebujete, abychom mohli celou situaci vyřešit?
S pozdravem
Folwarczná Lucie, vedoucí oddělení, Hodinky 365

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 10:29, před měsícem

Děkujeme společnosti za zájem o smírné řešení sporu.

Protože nejsme dozorovým orgánem, nemáme pravomoc vymáhat konkrétní podklady a naše služba funguje na dobrovolnosti stran. V rámci smírného řešení je však vhodné podložit svá tvrzení (zejména ta, která jsou v rozporu s tvrzením spotřebitele) vhodným způsobem.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla na tuto stížnost reagovat. V případě dalších dotazů ohledně fungování naší služby se může společnost obrátit rovněž na e-mail vasestiznosti@dtest.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 10:08, před 17 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.10.2025 13:41, před 15 dny

Vážený dTest,
děkujeme Vám za Váš zájem o smírné řešení sporu a za možnost doložit podklady, které prokazují oprávněnost zamítnutí reklamace a vyvracejí domněnku vady při převzetí (§ 2161 odst. 5 občanského zákoníku). Naše společnost si zakládá na transparentním a odborném vyřízení reklamací. Z tohoto důvodu byla reklamace hodinek, uplatněná z důvodu zamlžení, posouzena dvakrát, a to na základě nesouhlasu zákazníka.

Technické vyloučení výrobní vady

Závěr autorizovaného servisu z obou posouzení je jednoznačný a to, pouzdro hodinek v obou případech splnilo tlakové a podtlakové testy vodotěsnosti 10 ATM dle mezinárodní normy ISO 2281. To technicky prokazuje, že se nejedná o vadné konstrukční řešení pouzdra, které by bylo příčinou vniknutí vlhkosti.

Příčina zatečení

Na základě těchto odborných testů je závěr servisu, který vylučuje naši odpovědnost, konzistentní: Vlhkost se dovnitř dostala v důsledku manipulace s hodinkami v rozporu s podmínkami Záručního listu a Návodu k obsluze (např. v důsledku teplotního šoku nebo neúmyslné manipulace s korunkou, která není vodotěsná během obsluhy). Z tohoto důvodu byla reklamace v obou případech zamítnuta pro neoprávněnost.

Vysvětlení k postupu servisu

Délka posouzení nepřekročila zákonnou lhůtu. Hodinky byly ponechány neopravené (nebyla provedena oprava/vysoušení), protože zákazník odmítl námi nabídnutou placenou opravu (cca 4 400 Kč) a servis tak zachoval stav hodinek pro případný nezávislý znalecký posudek, na který má zákazník právo. Jedná se o postup, který spotřebiteli umožňuje následnou objektivní kontrolu.

Závěr

Naše zamítavé stanovisko je podloženo dvěma shodnými a odbornými protokoly autorizovaného servisu. Tímto považujeme reklamační řízení z naší strany za uzavřené. Zákazníkovi i Vám potvrzujeme, že jediným dalším krokem pro zpochybnění závěrů servisu je pořízení nezávislého soudního znaleckého posudku. V případě, že by takový posudek obdržel a prokáže naši odpovědnost, jsme připraveni se reklamaci znova věnovat. Přesto však deklarujeme naši ochotu se spotřebitelem dále jednat a společně hledat vhodné řešení vzniklé situace, i v případě, že nebude prokázána naše odpovědnost.

S pozdravem,
Lucie Folwarczná vedoucí oddělení, Hodinky 365

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.