Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, předávám osobní zkušenosti s praktikami e-shopu hodinky 365.
Zakoupené hodinky-Festina Chrono Bike 2022 20641/2- jsem byl nucen reklamovat po půl roce z důvodu zamlžení/zatečení vody.
Autorizovaný servis vyhodnotil, že škodu jsem si způsobil sám nevhodnou manipulací pod vodou. Vyjádření jsem obdržel 29. den reklamace. Z pozice spotřebitele to bohužel nebudí důvěru. Byla mi nabídnuta oprava v ceně 80% pořizovací ceny, což jsem odmítl a požádal jsem o novou reklamaci a nový nezávislý posudek. Po 29 dnech mi přišla stejná odpověď.
Hodinky jsou už tedy déle než 60 dní ve vlhku. Dle soudního znalce, mohl autorizovaný servis hodinky hned otevřít a vysušit a předejít tak poškození. Oprava by mohla stát zlomek ceny.
E-mailová komunikace byla rozsáhlejší až trapná a však spotřebitel nemá moc možností jak se v takovém případě bránit.
Festina Chrono Bike 2022 20641/2
Kladné vyřízeni reklamace. Hodinky s deklarovanou vodotěsností 10ATM by měli vydržet pět minut namočené ve stojící vodě. S korunkou nebylo manipulováno pod vodou. Korunka je ergonomicky navržená tak, aby se předcházelo uvolnění. Autorizovaný servis se opírá o všeobecné vyjádření.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace, jak již spotřebitel dle popisu učinil. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.