| Počet nahlášených stížností: | 25 |
| Z toho za letošní rok: | 25 |
| Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den
Vzhledem k tomu,že můj otec,kterému je 85 let již nechce investovat nemalé peníze do nové zubní protézy jsem začal procházet internet abych mu nějak pomohl a narazil mezi mnoha jejich prodejními nabídkami na webu firmy Coeurva.cz na celoústní silikonové zubní náhrady s keramickými zuby v akční slevě za 1150 Kč z původních 2100 Kč.Sice se mi ta nabídka zdála až příliš dobrá ,přesto jsem na naléhání seniora jedny objednal.Nakupovat se z tohoto webu dá pouze na dobírku po zaplacení dobírky přes Balíkovnu České pošty.Jelikož mne pošta 14.8.2025 doma nezastihla,umístila balík do Alza -boxu,kde jsem si jej 16.8.2025 po zaplacení vyzvedl.Po rozbalení následovalo nemilé překvapení,jelikož místo inzerované celoústní silikonové náhrady s keramickými zuby byly v krabičce dva kousky absolutně nepoužitelného nekvalitního plastu v hodnotě cca 5 Kč .
Po tomto zjištění jsem obratem firmě Coeurva 16.8.2025 napsal e-mail na jejich kontaktní adresu info.coeurva.co ve kterém tento výrobek reklamuji a požaduji vrácení peněz.Jelikož se týden nic nedělo svou stížnost a požadavek na reklamaci jsem 23.8.2025 opakoval.
Bohužel do dnešního dne jsem nedostal od firmy Coeurva ani řádku a firma nekomunikuje natož aby se obtěžovala vrátit vyplacenou částku za něco,co jsem neobjednal a co absolutně neodpovídá jejich produktu v reklamě.
Finanční částky už se asi nedočkám,ale snad se moje stížnost částečně (určitě nejsem jediný) přičiní o to aby tento web byl označen jako podvodný a nemohl již dále takto fungovat.A i když platba byla adresována na něco ,co se tvářilo(a možná i bylo) Balíkovnou České pošty mám obavy o zneužití platební karty použité k zaplacení dobírky.
Děkuji s pozdravem Arient
vrácení finanční částky
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky, nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem nejspíše v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.