Společnost


ANCORA-cestovní kancelář s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 3)

#83088neuznání reklamace zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.08.2025, před 3 měsíci

Martin Petřík

Znění stížnosti

Dobrý den, obracíme se na vás s žádostí o radu jak a zda postupovat v případě zamítnutí reklamace zájezdu a požadavku na finanční kompenzaci. Na konci července 2025 jsme se vrátili z rodinné dovolené v Bulharsku, kde bohužel nebyly naplněny požadavky na služby a případná kvalita služeb také neodpovídala 4* hotelu. Telefonicky jsme vše začali ihned řešit s delegátem, který však odmítl za námi na hotel přijet, jelikož tvrdil, že nemá cestu na náš hotel. Komunikace s recepcí 4* hotelu byla naprosto neuvěřitelná, neboť jakmile zjistili, že chceme cokoliv reklamovat tak se s námi odmítli bavit s tím, že nám nerozumí. Bylo to velice nepříjemné a hořké zklamání. Po příjezdu domů, jsme okamžitě sepsali 30-ti stránkovou reklamaci s fotografiemi deklarovaného stavu a skutečného stavu na místě. Dne 29.8.2025 dorazil z CK ANCORA (IČ 26866641) dopis se zamítnutím reklamace s tím, že jsme nedodali "protokol o reklamaci" sepsaný v Buharsku. Toto nebylo možné neboť jak je uvedeno výše, delegát se odmlčel, nepřijel a recepce hotelu nehodlala nic s reklamací řešit. Obracíme se na ČOI s žádostí o radu zda se jedná o nekalou praktiku CK a jak a zejména zda máme dále pokračovat v reklamaci právní cestou. Na vyžádání jsme schopni vám zaslat naší reklamaci a odpověď CK. Předem děkujeme za odpověď, manželé ***(***, email : ***)


Požadované řešení

finanční kompenzace ve výši 50 procent ceny zájezdu (jak jsme původně v naší písemné reklamaci požadovali)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2025 13:46, před 3 měsíci

Podle § 2537 odst. 2 občanského zákoníku musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.

Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.

Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.

S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu, což spotřebitel udělal skrz delegáta. Ten, má následně povinnost reklamaci řešit. Z důvodu důkazního břemena je však vhodnější využít písemné formy.

V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.

Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.

Co se týká označení hotelu hvězdami, měly by vždy ukazovat určité standardy. Více se dozvíte zde: https://www.dtest.cz/clanek-11662/pet-hvezd-ne-vzdy-nebe-na-zemi.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2025 12:31, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 12:11, před 18 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.