Společnost


Marek Řípa

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#83103Nedodaný produkt - nevyřízené storno objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.09.2025, před 3 měsíci

Martina Volná

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se v této věci, na Vás, již podruhé. Jedná se o storno části objednávky u e-shopu. Objednávka obsahovala e-knihu-kuchařku, která byla dodána a jídelníček na hubnutí na míru. Ten nebyl nikdy dodán a tak byla tato část objednávky stornována.
Po Vaší intervenci se mi obchod ozval (22.07.2025), že mi částku, za nedodání jídelníčku a po následném stornu objednávky, vyplatí. Obratem jsem zaslala č. svého účtu, jak chtěli. 28.07.2025 mi došlo potvrzení paní z obchodu, že č.účtu přijali. Ale předává to kolegům, kteří to vyřídí. Peníze mají dojít do 14-ti dnů. A když ne, mám se ozvat. 11.08.2025 jsem se tedy ozvala, že mi peníze nedošly, ale naprosto žádná reakce. Ani peníze, ani žádná odpověď.


Produkt

Faktura ***, Faktura má dvě položky. E-knihu-kuchařku- byla doručena a jídelníček na hubnutí na míru-nebyl nikdy dodán a za něj žádám vrácení peněz. .


Požadované řešení

Chtěla bych, samozřejmě, vrátit peníze. Není to závratná částka, ale štve mně ten způsob, jak okrádají lidi. Prosila bych tedy o Vaši intervenci u obchodu a pokud se to nenapraví, tak bych chtěla, aby firma byla někde uvedena jako naprosto nesolidní. Popřípadě prosím o radu, kde tyto informace mohu sama zveřejnit a upozornit další zákazníky na nesolidnost firmy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2025 16:36, před 3 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud podnikatel přislíbil vrácení částky do 14 dnů, měl tak učinit. Protože tak neučinil, ocitá se v prodlení, za které může spotřebitel požadovat úroky z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2025 12:24, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 12:02, před 16 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.