Společnost


cznew.mqqhot.com ; mqqhot.com

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 6)

#83109Podvodný produkt 30 TB disk a bezbolestný glukometr

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.09.2025, před 2 měsíci

Filip Vodička

Znění stížnosti

eShop nabízí produkty, které neexistují, garantuje vrácení peněz, ale peníze nikdy nevrátí.

Bohužel tento e-shop má inzeráty na stránce https://www.msn.com/ - což je výchozí stránka Microsoft Edge a Internet Exploreru, takže je velká šance, že na ně klikne neznalý senior.
Konkrétně jsem narazil na tyto dva produkty:
30TB externí pevný disk typu C – Přenosný, výkonný, univerzální
Na stránce https://offer-v5.mqqhot.com/checkout/czech/BC481 slibuje skvělé parametry za cenu 850,- Kč s případnou množstevní slevou.
Žádný takový disk neexistuje od žádného výrobce - zákazník po objednání obdrží falešný disk - viz: https://www.svethardware.cz/objevila-se-falesna-30tb-ssd-za-30-podvod-jak-vysity/58306

a

Mqqhot Blood Glucose Meter 2.0 – Glukometr s bezbolestným měřením cukru v krvi.
Na stránce https://offer-v5.mqqhot.com/checkout/czech/mqqhot-laserovy-glukometr-glucosense
Opět se jedná o produk, který neexistuje a zákazník za cenu 1100,- Kč dostane běžný Oxymetr v hodnotě cca 60,- Kč

Nákupu glukometru jsem bohužel nestihl zabránit a známý si jej koupil (3ks za 2310,- Kč) - vrácení samozřejmě nezafungovalo - na e-mail customer@hatmeo.com, kam se má žádost o vrácení podat, nikdo nereagoval.


Produkt

Podvod


Požadované řešení

Ideálně asi zablokovat mqqhot.com jako podvodnou stránku, nebo na ně minimálně někde upozornit, protože dle mého názoru nesplňují základní podmínky pro prodej zboží a ještě podvádějí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2025 10:07, před 2 měsíci

Předně upozorňujeme spotřebitele, že e-shop cznew.mqqhot.com neobsahuje úplné obchodní podmínky a spotřebitel tak neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.

Přestože spotřebitel uvádí, že e-shop otevřel přes výchozí stránku svého prohlížeče, domníváme se, že se jednalo o sponzorovaný příspěvek.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Jelikož se nejspíše jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2025 13:32, před 23 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.