| Počet nahlášených stížností: | 6 |
| Z toho za letošní rok: | 6 |
| Stále v řešení: | 3 |
eShop nabízí produkty, které neexistují, garantuje vrácení peněz, ale peníze nikdy nevrátí.
Bohužel tento e-shop má inzeráty na stránce https://www.msn.com/ - což je výchozí stránka Microsoft Edge a Internet Exploreru, takže je velká šance, že na ně klikne neznalý senior.
Konkrétně jsem narazil na tyto dva produkty:
30TB externí pevný disk typu C – Přenosný, výkonný, univerzální
Na stránce https://offer-v5.mqqhot.com/checkout/czech/BC481 slibuje skvělé parametry za cenu 850,- Kč s případnou množstevní slevou.
Žádný takový disk neexistuje od žádného výrobce - zákazník po objednání obdrží falešný disk - viz: https://www.svethardware.cz/objevila-se-falesna-30tb-ssd-za-30-podvod-jak-vysity/58306
a
Mqqhot Blood Glucose Meter 2.0 – Glukometr s bezbolestným měřením cukru v krvi.
Na stránce https://offer-v5.mqqhot.com/checkout/czech/mqqhot-laserovy-glukometr-glucosense
Opět se jedná o produk, který neexistuje a zákazník za cenu 1100,- Kč dostane běžný Oxymetr v hodnotě cca 60,- Kč
Nákupu glukometru jsem bohužel nestihl zabránit a známý si jej koupil (3ks za 2310,- Kč) - vrácení samozřejmě nezafungovalo - na e-mail customer@hatmeo.com, kam se má žádost o vrácení podat, nikdo nereagoval.
Podvod
Ideálně asi zablokovat mqqhot.com jako podvodnou stránku, nebo na ně minimálně někde upozornit, protože dle mého názoru nesplňují základní podmínky pro prodej zboží a ještě podvádějí.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Předně upozorňujeme spotřebitele, že e-shop cznew.mqqhot.com neobsahuje úplné obchodní podmínky a spotřebitel tak neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Přestože spotřebitel uvádí, že e-shop otevřel přes výchozí stránku svého prohlížeče, domníváme se, že se jednalo o sponzorovaný příspěvek.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Jelikož se nejspíše jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.