| Počet nahlášených stížností: | 6 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
zakoupila jsem v inter. obchode prodejce mrazak Liebherr.Po nekolika mesicich jsem mela mrazaku jiz dost,protoze byl pro mne hlucny a skoro nevypinal. Obratila jsem se na prodejce s reklamaci a on me nabidl, ze me jej odveze do znackove opravny Liebherr v Ostrave. Tomuto jsem verila a mrazak vydala. 5.6.2025 jej tedy odvezl.V Ostrave ale zadny Lienherr opravna neni!! Po mesici me prisla zprava na papiru s hlavickou ***,ze vyrobek je v poradku.S tim jsem nesouhlasila, protoze jsem zadala nezavisly posudek a rekla jsem,ze mrazak nechci.Prodejce me nabizel,ze ho za 5000kc odkoupi,s cimz jsem tez nesouhlasila,protoze me stal 8999kc.Zadala jsem tedy plnou refundaci, nacez me prodejce poslal 6000kc na muj ucet a od te doby nekomunikuje.Zadala jsem tedy,at me mrazak vrati,ze si najdu soudniho znalce.Zamestnanec prodejce me poslal email,ze nezbyva nez me mrazak vratit, a od te doby prodejce nekomunikuje,telefony nezveda, ac jsem ho urgovala asi 4x emailem,telef. a FB.
Vrácení celé kupní ceny , vzhledem k tomu, ze nevim, v jakych podminkach se mrazak jiz 3mesice nachazi a kdo s nim manipuluje...
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
V případě zamítnutí reklamace musí být spotřebiteli reklamovaná věc vrácena.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V tomto případě se domníváme, že byla reklamace řešena v rozporu se zákonem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.