| Počet nahlášených stížností: | 3 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 7.6.2025 jsem vytvořila objednávka č.***(nutnost dodání obj. 19.6.2025), V době od 12.- 16.6.2025 obchod několikrát informován (telefonicky/emailově), že pokud zboží nebude dodáno do 19.6.2025, tak o něj nemám zájem. Obchod ubezpečoval 18.6.2025, že zásilka bude 19.-20.6.2025 dodána (posunuli jsme kvůli tomu odjezd na dovolenou), že již byla expedována, ač ze sledování zásilky jasně vyplívalo, že je to lež (zásilka byla dopravci předána až 20.6.2025). Z toho důvodu jsem trvala na stornu a vrácení částky (19. - 20.6.). Obchod i přesto zásilku odeslal, bohužel z důvodu odjezdu do zahraničí nebyla vyzvednuta. Obchod byl znovu 30.6.2025 oficiálně informován o odstoupení od kupní smlouvy s požadavkem vrácení peněz (nevyzvednutá zásilka se obchodu vrátila 30.6.2025). I přes několikačetné upozornění a připomenutí vrácení peněz dosud (2.9.2025) peníze nebyly poukázány na můj účet.
Vrácení uhrazené částky
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Byla-li ve smlouvě ujednána přesná doba plnění, tedy 19.6., zaniká závazek počátkem prodlení prodávajícího. Zánikem závazku nastávají tytéž účinky, jako by spotřebitel od smlouvy odstoupil (viz. § 1980 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník)
Následně tedy měly být spotřebiteli vráceny peníze.
Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci, přičemž rozhodující je stav, jak se tato skutečnost jeví veřejnosti (viz § 166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Na základě tohoto ustanovení je podnikatel schopen být právně zavázán i jednáním svého zaměstnance učiněným telefonicky, pokud takové jednání odpovídá rozsahu jeho obvyklého zařazení nebo funkce a takto se jeví veřejnosti. Tímto se společnost zavázala dodat zboží do 19. 6.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.