| Počet nahlášených stížností: | 165 |
| Z toho za letošní rok: | 14 |
| Stále v řešení: | 2 |
25%
75%
Dobrý den,
zakoupila jsem si jízdenky Praha - Bibione a zpět. Z důvodu nemoci jsem dle jejich podmínek stornovala jízdenky a přišel mě voucher v podobě kreditu na částku 4966 Kč. Kredit jsem za pár dní po obdržení chtěla využít na jiný spoj a byla jsem překvapena, že zůstatek byl jen 12,44 Kč. Telefonovala jsem na jejich HotLine, kde mě bylo sděleno, že voucher byl zřejmě použit, že je vidět, že se jedná o podvod, a že peníze mě budou připsány do 2 dnů zpět. Měla jsem ještě vyplnit formulář a popsat celou situaci. Když jsem volala za dva dny jak to vypadá s vrácením kreditu, bylo mě řečeno, že je to stále v šetření, že neví.
Voucher bez částky
Společnosti již nevěřím, proto požaduji vrácení peněz.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud spotřebitel splňuje podmínky pro vrácení peněz nebo finanční kompenzaci, měly by mu být peníze vyplaceny. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Jestliže byl spotřebitel vydán poukaz, který nelze využít, mohl by spotřebitel po společnosti požadovat vrácení peněz.
Stížnost je možné směřovat přímo ke společnosti FlixBus CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 11000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz .