Společnost


HK EXCELLENT E-COMMERCE LIMITED

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:62
Stále v řešení:48
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 62)

#83130Vrácení zboží- Ing. Olga Schwarzová

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2025, před 3 měsíci

Olga Ing. Schwarzová

Znění stížnosti

Dodáno zboží v hodnotě 790,--Kč č. balíku ** prostřednictvím České pošty-Balíkovny.Terminál generoval, že zboží uhrazeno a ponechat zprávu v mobilu pro případ reklamace. Což jsem učila.
Zásilka neobsahuje fakturu a všechny náležitosti k specifikaci zboží, složení materiálu a velikost výrobku. Jednalo se o 2 polyesterové halenky s květy menší velikosti než používám. Zboží chci vrátit a za to nazpět poukázat 790,00 Kč. Platila jsem platební kartou. Vrácemí -vyplacení poštovní složenkou, i když dražší a zdlouhavější AKCEPTUJI. Děkuji.


Produkt

2 halenkya, pravděpodobně polyester, menší velikost než mám. viz výše.


Požadované řešení

Návrat 790,--Kč na bankovní účet ze kterého bylo hrazeno a prodejce má vč. České pošty- Balíkovny. Anebo poslat na adresu odběratele ***


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2025 14:34, před 3 měsíci

Nejsme si jisti, zda se v případě společnosti HK EXCELLENT E-COMMERCE LIMITED skutečně jedná o prodávajícího.

V popsaném případě nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupení od smlouvy je možné provést například pomocí formuláře zde: https://www.dtest.cz/clanek-545/vzor-odstoupeni-od-smlouvy-pro-nakupy-v-internetovem-obchode.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud byla spotřebiteli zaslána jiná velikost halenky než si objednal, jedná se o vadu a spotřebitel si také může nárokovat práva z vadného plnění a produkt reklamovat a to ve lhůtě dvou let od převzetí.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Pokud by se jednalo o subjekt se sídlem v České republice, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2025 13:58, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.