Společnost


AUTOSERVIS NEDVĚD s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

100 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 1)

#83132Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2025, před 3 měsíci

Tomáš Krbec

Znění stížnosti

Dobrý den. Dne 01.07.2025 jsem u společnosti koupil vůz Škoda Octavia . Prodejce tvrdil že stav vozu je velmi dobrý s úměrným poškozením karosérie bez zásadních škrábanců či promáčklin . Po měsíci jsem se při návštěvě jiného prodejce dozvěděl že vůz byl havarován . Byl vyměněn výřezový díl prahu pravý a vyklepané a přestříkané dveře spolu s prahem . Po tomto zjištění jsem kontaktoval prodejce , který mě tvrdil že informovat mě nebyla jeho povinnost a údaje jsem si měl zjistit na internetu. Ve smlouvě nemám o opravě karosérie zmínku, pouze větu že o prohlídce technického stavu vozidla byl sepsán písemný záznam ,který tvoří přílohu této smlouvy ,jakožto její nedílnou součást. Žádný záznam ve smlouvě není ani nebyl sepsán.
Prodejce mě řekl že on záznam má jen mě ho prý zapomněl dát k podpisu a přidat ke smlouvě.
Na moji žádost o řešení situace mi nabídl prodej automobilu v komisním prodeji za začínají částku 520 000 Kč. Automobil jsem koupil za částku 550 000 Kč a proto jsem s tím nesouhlasil. Na to mě odpověděl ať si tedy dělám co chci a přestal komunikovat. Obrátil jsem se s dotazem na Skoda-auto , kteří mě odpověděli že věc posoudí . Rád bych věděl i o jiné možnosti řešení. Proto se obracím na Vás.
Díky za odpověď. Krbec Tomáš


Produkt

viz. příloha


Požadované řešení

Nejraději odstoupení od smlovy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2025 12:06, před 2 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Domníváme se, že informace o tom, zda bylo vozidlo havarováno, je tak podstatná okolností, která by mohla mít vliv na to, zda si spotřebitel vůz koupí nebo ne. Jestliže spotřebiteli byla při koupi vozu zamlčená podstatná okolnost, je možno odstoupit od smlouvy.

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Pokud by autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2025 09:41, před 2 měsíci

Spotřebitel nás informoval, že stížnost byla vyřešena dosažením dohody stran. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.