Společnost


Antonín Mádle

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#83137Nekvalitní práce řemeslníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2025, před 3 měsíci

Miroslava Mintálová

Znění stížnosti

Dne 8. 8. 2025 jsme já a soused objednali službu řemeslníka na vybourání zadní stěny WC v paneláku a montáži platové rozebírací stěny. Dva dny poté si tuto práci objednal i další soused. Zaplatili jsme zálohy - já a soused 7000 Kč a poslední byt 9800 Kč. V mém a sousedním bytě proběhlo vybourání zadní stěny. Následně se řemeslník pokusil o novou zadní stěnu. Místo plastu začal dělat stěnu ze sádrokartonu, prý z důvodu nedostupnosti materiálu. Z důvodu časové tísně jsem souhlasila s tímto řešením. Práce řemeslníka je ale nekvalitní - desky se prohýbají a při dotyku chvějí, jsou mezi nimi mezery, jedna byla nainstalována zlomená. Mísu WC, kterou před bouráním odmontoval, nedokázal dát zpět tak, aby seděla pevně. Bez podložení se WC nedá použít. Práci jsem reklamovala, řemeslník ale nekomunikuje. Všichni 3 jsme poslali odstoupení od smlouvy s požadavkem vrácení zálohy nebo její části. Lhůta pro vrácení peněz uběhla. Peníze nemáme a řemeslník nekomunikuje.


Požadované řešení

Vrácení zálohy nebo její části - byty s vybouranou stěnou 5800 Kč, třetí byt 9800 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2025 10:23, před 3 měsíci

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Dle § 2586 občanského zákoníku se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu. Zároveň platí, že dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u díla v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu díla. Odstoupení od smlouvy lze oznámit podnikateli jakýmkoli prokazatelným způsobem, přičemž je nutné identifikovat smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Po odstoupení od smlouvy je společnost tedy povinna navrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Veleslavínova 72 /13, Plzeň (PSČ 30100).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2025 14:00, před 2 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 13:29, před 23 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz .

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.