Společnost


Schlieger, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

44.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (13 z 29)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#83147Nevrácení zálohy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2025, před 3 měsíci

Jiří Šalmík

Znění stížnosti

Uzavřel jsem smlouvy na dodávku FVE + chytrého řízení. Celkem 59.459,-Kč. Od smluv jsem odstoupil do 14 dnů. Ze strany dodavatele bylo odstoupení akceptováno bez sankce. Avšak uhrazené zálohy nejsou stále proplaceny. Reklamační oddělení se po mých dotazech vyjadřuje stylem - částka byla zadána do systému a čeká na schválení.


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2025 10:15, před 3 měsíci

Spotřebitel dle popisu odstoupil od smlouvy, což mu společnost umožnila bez sankce.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle bodu 5.3 obchodních podmínek společnosti (https://schlieger.cz/reklamacni-a-zarucni-rad/) vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.9.2025 18:53, před 2 měsíci

Dobrý den, děkujeme za recenzi.
Situace byla prověřena u našeho finančního oddělení. Bylo potvrzeno, že platba byla odeslána, po splnění všech interních procesů, již v minulém týdnu a v současné době by tedy měla být připsána na účet zákazníka.

Tým Schlieger

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2025 12:38, před 2 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Protože nám spotřebitel výše uvedené potvrdil, uzavíráme stížnost s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.