Společnost


date4friend AG

Počet nahlášených stížností:237
Z toho za letošní rok:49
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 237)

#83159Nechtěná smlouva

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2025, před měsícem

markéta benešová

Znění stížnosti

Na začátku července letošního roku jsem se bezplatně zaregistrovala na stránkách krestanskaseznamka.com. Bylo tam výslovně napsané, že zaregistrování je zdarma. Po registraci jsem zjistila, že bude potřeba nějaké členství, aby to dávalo smysl. Stanovila jsem si finanční limit. Více než 100 kč bych určitě za měsíc nedala. Na VIP členství za 6 měsíců se mi určitě neobjevila vyšší částka než 600 Kč. Jsem si jistá, že částka byla podstatně menší, jinak bych ani neklikla. Klikla jsem na VIP členství po dobu 6 měsíců a začala jsem tam vyplňovat údaje. Když ale mělo dojít na zaplacení, najednou naskočila částka určitě vyšší než 2000. Nerozuměla jsem tomu, tak jsem ten celý proces opakovala ještě jednou. Naskočila ta samá částka v hodnotě přes 2000 Kč. Platební transakci jsem tedy okamžitě přerušila a tím ani nedošlo k aktivaci mého účtu. Oni mi nezaslali samozřejmě žádné upozornění o nějakém vzniku smlouvy, abych ji mohla okamžitě vypovědět. Jsem přesvědčena o tom, že jsem byla úmyslně vedena v omyl. Koncem července mi najednou přišla dost nevybíravě napsaná zpráva o údajné smlouvě a požadují po mě částku 2399 kč. Částku jsem nezaplatila, jelikož jsem si jista, že skrze moje nezaplacení nedošlo k žádné aktivaci mého účtu a tudíž jsem službu neužívala. Chtěla jsem po nich transparentní podložení vzniku smlouvy, zaslali pouze moji bezplatnou registraci. Peníze jsem dodnes nezaplatila a oni mi vyhrožují soudem. Jsem si také jistá, že ta nízká částka, kterou lákali a při snaze o placení se objevila jiná částka, byl od začátku plánovaný podvod. Snažila jsem se okamžitě problém řešit. Neuvádějí žádný tel. kontakt. Psala jsem na support@krestanskaseznamka.com, ve snaze vypovědět údajnou smlouvu. Přišlo mi, že aktuálně není možné tuto adresu používat. Byla to ale stejná adresa, ze které mi přišlo oznámení o dluhu 2399 kč. Výpověď o údajné smlouvě jsem zaslala na švýcarskou adresu, nikdo si ji dodnes nevyzvednul.


Požadované řešení

nechci, aby mě dále obtěžovali, chci, chci, aby smazali můj profil a aby byli potrestáni


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2025 09:35, před měsícem

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl (popř. byl zrušen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

U registrovaných uživatelů dle dostupných informací dochází k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Jak již spotřebitel dle popisu učinil, doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda byl závazek uzavřen. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem (support@mycustomercare.ch) anebo poštou (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat:
- celé jméno,
- název služby,
- e-mailovou adresu použitou pro registraci a
- uživatelské jméno.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k výpovědi závazku.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.