| Počet nahlášených stížností: | 34 |
| Z toho za letošní rok: | 4 |
| Stále v řešení: | 0 |
Baumax lhal o svém zboží na internetu, že je skladem.
Při zakoupení zboží jsme si zaplatili i dodání dopravcem až do bytu.
1) problém nastal, když nám po týdnu volal dopravce (externí firma), že nedostali kompletní zboží a domluvili jsme se, že počkáme až vše přijde - toto musel oznámit dopravci sám obchodník, jinak by externí firma preci nevěděla, že něco schází
2) po dalších 2 týdnech, urgování u Baumaxu se dopravce ozval, ze už dostali i chybějící spojovací materiál a že dovezou zboží- při rozbalení komody opět scházel spojovací materiál , takže opět lhali
3) sepsali jsme osobně na pobočce reklamaci, ze chceme vrátit peníze a ať si odvezou zboží- reklamaci Baumax zamítl s tím, ze zboží mají skladem a ať si pro šrouby přijedeme
Nebyli schopni měsíc dodat zakoupené zboží.
Na telefonické dotazy/požadavky nereagují. Na pobočce jsou neochotní, odmítavý, nejhorší zákaznický servis.
Proč bych měl na své náklady já něco vozit, nedodržení smlouvu.
Jak můžete postupovost prosím?
Vrácení kupní ceny, zboží jim klidně zavezeme
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud tedy společnost ani po vyzvání k dodání chybějícího zboží spotřebiteli zboží nedodala, je v takovém případě odstoupení od smlouvy možné.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu, neboť nebylo dodáno kompletně) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Úhradu těchto nákladů však musí spotřebitel požadovat.
Vyřízením reklamace se v tomto případě rozumí až dodání chybějící části zboží spotřebiteli. Do tohoto okamžiku může spotřebitel odstoupit od smlouvy pro nevyřízení reklamace včas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz .