Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:111
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 111)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#83162Předlouhý let

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2025, před 2 měsíci

Patrik Tribula

Znění stížnosti

Letěli jsme z Varny (BGR) 14:35 českého času do Brna, pro začátek než jsme vzlétli jsme 30 minut seděli v letadle, poté nás čekalo mezipřistání v Ostravě (nahlášeno až 2 dny před odletem), tam hodinové čekání na dočerpání paliva, což mi přijde opravdu velmi úsměvné, po půlhodinovém letu do Brna jsme byli na dalších 20 minut nuceni sedět ve stojícím letadle, protoze venku venku startovalo jine letadlo. Takze suma sumárum trval náš let téměř 4 hodiny, místo obvykle hodině a půl cca.
Hnus!!!!


Produkt

Boeing 737 OK-TVH


Požadované řešení

Finanční kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2025 14:00, před 2 měsíci

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, přičemž se odvíjí od doby zpoždění a délky letu.

Dle čl. 6 zmiňovaného nařízení platí, že pokud letecký dopravce důvodně očekává, že let bude oproti plánovanému času odletu zpožděn o dvě hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1500 kilometrů nebo o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, nabídne provozující letecký dopravce cestujícím stanovenou pomoc. Rozhodující je pak zpoždění v času příletu do cílové destinace (Brno), ne zpoždění při odletu.

V čl. 9 odst. 1 písm. a) je pak uvedeno, že cestujícím je v takovém případě zdarma nabídnuta strava a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době a dva telefonní hovory, podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou.

Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.