Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:749
Z toho za letošní rok:43
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

66.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (500 z 749)

Hodnocení spokojenosti

44%
56%
Uvedená procenta vychází z 225 hodnocení od spotřebitelů help

#83177klamavý prodej vozidla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2025, před 3 měsíci

Adéla Turanová

Znění stížnosti

Dobrý den,

syn, těžký dyslektik, zakoupil vozidlo Toyota Aygo s babičkou, která má Parkinsona. Syn J. T. je nyní bez práce. Jedná se tudíž o zranitelné osoby.

Setkali se s nekalými obchodními praktikami. Vše při nákupu u AAA v Jihlavě obchodníci odlehčili, prý oprava za 1100 Kč. Špatně vyměněný olej a hlavně zcela uvolněná ruční brzda, se kterou auto nepatří do provozu. Potvrdili nám i dopravní policisté.

Za opravu jsme zaplatili více než 10.000.

Ano, existuje právní předpis, podle kterého vozidlo, u něhož nefunguje („je povolena“) parkovací (ruční) brzda, není technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

Konkrétně se jedná o vyhlášku č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel, ze zákona č. 56/2001 Sb. Podle § 37 odst. 1, písm. a) této vyhlášky:

Pokud jsou na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo mohou znemožnit účinně zastavit vozidlo (např. prasklé brzdové hadice), je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

I když parkovací brzda není hlavní brzdou vozidla, její činnost je považována za součást brzdového systému z hlediska technické způsobilosti. Pokud je tedy parkovací brzda "povolena" (nelze ji účinně zajistit), jde o závažnou technickou závadu. Vozidlo poté nesmí být používáno v běžném provozu a musí být odstraněna chyba.

Prakticky to znamená, že pokud na STK nebo při běžné kontrole technik zjistí, že parkovací brzda nefunguje správně (např. nelze ji spolehlivě zajistit), jde o značnou závadu, která vede k označení vozidla jako technicky nezpůsobilého — a v praxi tedy nesmí být za provozu použito.

Syn se mohl i zabít na dálnici. Otec mu zemřel minulý rok.

Dále jim pak vnutili pojištění vozidla za cca. 20.000, kde havarijní pojištění nebylo kompletní. Syn sice až po opravě havaroval při rozvozu jídla v Třebíči na křižovatce s motorkářem, ale pojišťovna zamítla krytí.

Potřebné podklady pošlu příští týden, jsem na dovolené. Pokud můžete pomoci to řešit, budu vděčná.

Zákony ČR a pravidla silničního provozu stojí nad zájmy AAA autobazaru.

Navíc syn J.T. neměl technické průkazy při odvozu vozidla a to do té doby než poslali asi za 8 dní od koupi. Nebylo možné tudíž ani dodatečně připojistit.

V České republice (a obecně v EU) vozidlo bez platného technického průkazu (malý i velký TP) nesmí do provozu na pozemních komunikacích. Důvody:

Zákon č. 56/2001 Sb. (o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích) – § 3 říká, že k provozu vozidla je nutné, aby bylo registrováno a mělo osvědčení o registraci (dříve "technický průkaz").
Silniční zákon č. 361/2000 Sb. – ukládá povinnost mít u sebe doklady potřebné k řízení a provozu vozidla.
Pokud řidič nemá při kontrole technický průkaz, dopouští se přestupku – hrozí pokuta (na místě obvykle do 2000 Kč, ve správním řízení až 2500 Kč).
Pokud vozidlo vůbec nemá vydaný technický průkaz (např. vyřazené z evidence), do provozu nesmí vůbec.


Produkt

prodej vozidla


Požadované řešení

odškodnění, přílohy mohu poslat později přes email z notebooku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2025 16:00, před 3 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Jestliže oprava měla stát 1 100 Kč a stála 10 000 Kč, tak se jednalo o nesprávnou informaci od společnosti. Pokud byl spotřebitel touto informací uveden v omyl, tak je spotřebitel oprávněn žádat přiměřenou náhradu. V tomto případě by se mohlo jednat o rozdíl mezi slibovanou a skutečnou cenou opravy.

Pokud osoba učiní právní jednání v omylu týkajícím se rozhodující okolnosti a tento omyl byl vyvolán druhou stranou, považuje se takové právní jednání za neplatné a je možné odstoupit od smlouvy (viz § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pokud by se omyl týkal vedlejší okolnosti, je možné požadovat přiměřenou náhradu. Jestli se v tomto případě jednalo o omyl v rozhodující nebo vedlejší okolnosti záleží na více faktorech např. na kupní ceně vozidla, na tom, zda by spotřebitel vůz koupil, pokud by věděl o úplné ceně opravy, přesném znění kupní smlouvy apod.

Pokud bylo pojištění ujednáno ve smlouvě a spotřebitel s tím souhlasil, je následně složité rozporovat jeho obsah, ledaže by se jednalo o neúměrné zkrácení nebo o zneužití slabšího postavení druhé smluvní strany. Neúměrné zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku) znamená, že společností poskytnuté služby hrubě neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil, tzn. že by pojištění bylo nepřiměřeně vysoké v porovnání s podobnými pojištěními, které nabízejí jiné pojišťovny. V takovém případě by slabší strana mohla požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu. Toto právo je třeba uplatnit do jednoho roku od uzavření smlouvy.

Závěrem doporučujeme všem spotřebitelům, aby si před podpisem smlouvy nechali dostatek času na její prostudování. Pokud něčemu spotřebitel nerozumí, je vždy lepší se zeptat nebo požádat o pomoc nestrannou osobu. Jakmile je smlouva podepsaná, bývá velmi obtížné se zpětně odvolávat na to, že podmínky nebyly zcela jasné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka také může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2025 13:46, před 2 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 13:36, před 23 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz .

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.