| Počet nahlášených stížností: | 6 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,objednal jsem si zbozi- dne 26.08.2025 08:22: KÄRCHER K 5 Power Control Flex Home & Brush Anniversary v hodnotě 8 093,00 Kč, Zboží dorazilo poškozené , přiložil jsem fotografie . Prodejce od firmy Kamody. cz mi nabidli slevu 800 , ale odmitnul jsem od te doby se nikdo neozval. Nevim co mám dělat, Děkuji předem. S pozdravem Martin Vojáček
Dobrý den,objednal jsem si zbozi- dne 26.08.2025 08:22: KÄRCHER K 5 Power Control Flex Home & Brush Anniversary v hodnotě 8 093,00 Kč, Zboží dorazilo poškozené , přiložil jsem fotografie . Prodejce od firmy Kamody. cz mi nabidli slevu 800 , ale odmitnul jsem od te doby se nikdo neozval. Nevim co mám dělat, Děkuji předem. S pozdravem Martin Vojáček
požadoval jsem od odstoupeni od smlouvy na kterou mám nárok, nevim co dělat.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Tím, že společnost nabídla přiměřenou slevu, tak se jedná o fakticky uznanou reklamaci. Spor se tak týká pouze nároku, u kterého spotřebitel nesouhlasí se společností. Přiměřená sleva 10 % by dle doložených fotografií mohla být odpovídající, nicméně nejsme orgánem, který by o tomto mohl rozhodnout.
Jestliže spotřebitel následně odstoupil od smlouvy, platí že:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již spotřebitel využil možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů, ale prodávající na e-maily nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Spotřebitel nás informoval, že případ byl již vyřešen a společnost spotřebiteli peníze vrátila.