Společnost


Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut - AMBIS, a.s.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 3)

#83198Úhrada školného za celý akademický rok

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2025, před 3 měsíci

Alexandra Svobodová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Prosím o právní radu ohledně nároku VŠ AMBIS na úhradu školného.
• Dne 10.8. jsem podepsala smlouvu o studiu se splátkovým kalendářem (měsíční splátky školného).
• Dne 7. 9. 2025 jsem písemně oznámila ukončení studia, a to ještě před zahájením akademického roku – výuka začíná až 27. 9. 2025.
• Od školy jsem neobdržela potvrzení o studiu a nikdy jsem nebyla zapsaná do výuky, tedy jsem fakticky nestudovala.
• Přesto po mně nyní VŠ AMBIS požaduje úhradu školného.

Můj dotaz zní:
• Může po mně škola vymáhat celé roční školné, i když jsem ukončila studium ještě před jeho zahájením a nikdy jsem nebyla zapsána?
• Nebo by v případě splátkového kalendáře mohli požadovat maximálně úhradu první splátky (za září)?
• Jak mám nejlépe postupovat, pokud budu chtít tento požadavek školy odmítnout?

Děkuji Vám za posouzení mé situace a doporučení dalšího postupu.

S pozdravem
Svobodová Alexandra
***


Požadované řešení

Můj dotaz zní:
• Může po mně škola vymáhat celé roční školné, i když jsem ukončila studium ještě před jeho zahájením a nikdy jsem nebyla zapsána?
• Nebo by v případě splátkového kalendáře mohli požadovat maximálně úhradu první splátky (za září)?
• Jak mám nejlépe postupovat, pokud budu chtít tento požadavek školy odmítnout?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2025 15:44, před 3 měsíci

Daný vztah se bude řídit smlouvou, kterou spotřebitel uzavřel se společností Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut - AMBIS, a.s.

Pokud spotřebitel uzavřel Smlouvu o studiu, kterou jsme dohledali na základě dokumentace poskytnuté spotřebitelem, řídí se daná situace podmínkami stanovenými v této smlouvě.

Skutečnost, že spotřebitel v daném případě neobdržel potvrzení o studiu a nebyl zapsán do výuky, nemá právní význam pro posouzení této záležitosti.

Bod 6.1. uvádí, že: Strany mohou od této Smlouvy odstoupit i bez udání důvodu, a to ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření. V tomto případě se ale domníváme, že tato lhůta pro odstoupení od smlouvy již marně uplynula.

na základě bodu 9.7. platí, že: V případě, že bude studium Studenta ukončeno, nárok na zaplacení školného za akademický rok, v jehož průběhu došlo k ukončení, nezaniká a pokud již bylo zaplaceno, nevrací se. To samé platí v případě, kdy uchazeč do studia nenastoupí, tj. je povinen zaplatit školné za první akademický rok.

Dále tato smlouva uvádí v bodě 12.9., že: Ukončení této Smlouvy nemá vliv na platnost ustanovení, která mají trvat i po zániku této smlouvy, a to zejména všech ustanovení o poplatcích spojených se studiem za podmínek v této smlouvě uvedených, smluvních pokutách, úrocích z prodlení, náhradě škody či jiné újmy, nedohodnou-li se smluvní strany výslovně
jinak.

Máme tedy za to, že spotřebitel je i po ukončení studia povinen školné na daný akademický rok uhradit, jelikož nedošlo k odstoupení od smlouvy do 14 dnů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2025 16:18, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2025 14:14, před měsícem

Byli jsme informováni, že společnost v některých soudních sporech se spotřebiteli v obdobných případech neuspěla. Spotřebitelka se tak v případě nesouhlasu může obrátit na advokáta, který se zaměřuje na tuto oblast a mohl by situaci spotřebitele posoudit komplexně, sdělit svůj právní názor a navrhnout nejlepší možné řešení. Zároveň by advokát v rámci konzultace měl spotřebiteli sdělit, jestli má z finančního hlediska smysl situaci řešit s využitím jeho služeb. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati či https://www.cak.cz/vyhledavani-advokatu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 10:01, před 12 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.