| Počet nahlášených stížností: | 2 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
100%
0%
Koupila jsem si mobil redmi note 9 a protože nefungoval správně,rozhodla jsem se moho vrátit formou odstoupení od smlouvy. Na pobočce ho bez připomínek přijali, navíc jsem si vyžádala razítko, ale další den volali z firmy, že mobil je poškrábaný, a posílají ho zpátky, na peníze prý nemám nárok. Jsem přesvědčena, že v době předání poškrábaný nebyl, mohlo k tomu dojít např. při přepravě. Nechci takto mobil vzít zpátky. Prosím, pomozte mi.
Děkuji
Agata Hauserová
Vrácení kupní ceny
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jako provozovatel internetových stránek mobileko.cz je uvedena společnost Upex investments s.r.o., proto jsme ji označili jako subjekt stížnosti.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
V případě, že vady (poškrábaný displej) byly zjevné, měla je společnost vytknout ihned při převzetí. Jestliže vada nebyla vytknuta na předávacím protokolu, nemůže se jí zpětně společnost dovolávat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Hauserová,
dovolte, abychom se vyjádřili k Vaší žádosti o odstoupení od kupní smlouvy uzavřené dne 26.8.2025 týkající se mobilního telefonu Xiaomi Redmi Note 9 a pouzdra Kisswill TPU Pouzdro pro Xiaomi Redmi Note 9 Černá.
Dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem do 14 dnů bez udání důvodu. Toto právo je však podmíněno vrácením zboží v takovém stavu, aby nebylo nad rámec běžného vyzkoušení užíváno či poškozeno (§ 1833 občanského zákoníku). Zboží jste zanesla na pobočku dne 8.9.2025. Vracené výrobky mohou být předány na našich prodejnách či doručeny prostřednictvím pošty nebo dopravních služeb, vždy však následně podléhají kontrole našeho reklamačního oddělení.
Dne 9. 9. 2025 byla na našem reklamačním oddělení provedena kontrola Vámi vráceného zařízení, při níž bylo zjištěno opotřebení v podobě škrábanců na zadním krytu. Tento stav je v rozporu s výše uvedenými ustanoveními a brání uznání Vašeho odstoupení od smlouvy.
V souladu s § 1833 občanského zákoníku má podnikatel v takovém případě právo požadovat po spotřebiteli náhradu za snížení hodnoty věci způsobené jejím užíváním. Náhradu jste odmítla.
Rádi zdůrazňujeme, že postupujeme podle zákona a v zájmu zajištění rovného a férového přístupu ke všem zákazníkům. Naše společnost pravidelně vyřizuje odstoupení od smluv i u výrobků s násobně vyšší pořizovací cenou a nemá důvod uvádět nepravdivý stav zboží.
Vzhledem k tomu, že nebyly splněny zákonné podmínky pro odstoupení od smlouvy, nelze Vašemu požadavku vyhovět a zařízení Vám bude navráceno v aktuálním stavu.
S pozdravem,
Vojtěch Vlačiha
Mobileko
Jsem tedy nucena obrátit se na ČOI, nebo najdeme jiné řešení?
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnuté vyjádření.
I nadále trváme na svém původním stanovisku - zboží mělo být, dle našeho názoru zkontrolováno ohledně zjevných vad při samotném převzetí. Zároveň, jak společnost uvádí, může být vrácená částka v souladu s § 1833 občanského zákoníku ponížena za snížení hodnoty zboží (za naplnění dalších podmínek) - podnikateli však nezakládá právo zamítnout odstoupení od smlouvy, které je jednostranným právním jednáním spotřebitele a není tak potřeba souhlas podnikatele.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Vážené dámy, vážení pánové,
děkujeme za možnost vyjádřit se k dalšímu vývoji případu.
Rádi bychom zdůraznili, že žádný právní předpis nestanovuje povinnost podnikatele provádět kontrolu vraceného zboží na místě jeho převzetí. Proces vrácení v rámci odstoupení od smlouvy je u nás standardizován — zákazník může zboží doručit jak poštou, kurýrní službou, tak i osobně na pobočku. Ve všech případech je následně zboží předáno na příslušné reklamační oddělení, které provádí odbornou kontrolu jeho stavu a rozhoduje o dalším postupu. Tento interní proces zajišťuje jednotnost, objektivitu a řádné posouzení všech vrácených produktů.
V daném případě bylo zboží – mobilní telefon Xiaomi Redmi Note 9 – po odborné kontrole dne 9. 9. 2025 vyhodnoceno jako použité, se zjevnými škrábanci na zadním krytu. Tento stav je v rozporu s § 1833 občanského zákoníku, který výslovně stanoví, že spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku jeho používání nad rámec seznámení se s jeho povahou a funkcemi.
Společnost proto zákaznici informovala o zjištěném stavu a nabídla možnost nápravy, případně kompenzace ve formě ponížení vracené částky. V zájmu smírného řešení jsme připraveni nadále jednat a navrhujeme snížení vracené částky o 500 Kč z důvodu prokazatelného snížení hodnoty zařízení vzniklého jeho užíváním.
Pokud zákaznice s tímto návrhem souhlasí, jsme připraveni okamžitě přistoupit k vypořádání a uzavření celé záležitosti.
S pozdravem
Vojtěch Vlačiha
Mobileko
Dobře, souhlasím s odstoupením od smlouvy za těchto podmínek, i když si nejsem vědoma poškození z mé strany. Agata Hauserová
Vážená paní Hauserová,
děkujeme Vám za Vaši vstřícnost a součinnost při dořešení celé záležitosti. Vážíme Vašeho přístupu a potvrzujeme, že jsme zaznamenali Váš souhlas s návrhem ponížení vracené částky o 500 Kč z důvodu zjištěného snížení hodnoty zboží.
V nejbližších dnech Vás budeme kontaktovat prostřednictvím e-mailu, abychom společně dořešili všechny potřebné kroky k vrácení příslušné částky.
Jsme rádi, že se podařilo dosáhnout vzájemné dohody.
S pozdravem
Vojtěch Vlačiha
Mobileko