| Počet nahlášených stížností: | 6 |
| Z toho za letošní rok: | 4 |
| Stále v řešení: | 1 |
0%
100%
U této společnosti jsme si objednali 3 kusy kuchyňských židlí, dvě byly v pořádku, jedna byla bez polstrování. Přijetí platby bylo dne 28.12.2024. Číslo objednávky:**. První reklamace byla dne 3.3.2025. 25.3.2025 byla židle odeslána na adresu: Boumín Pudlov, Čs. armády 360. Potom jsme byli požádáni o fotografii. Následovaly další i-maily, až nám byo sdělené, že takové žídle již nemají a jestli nechceme vrátit peníze. Jenže my potřebujeme židli a tu v Buhumíně od nás mají.Dodnes nemáme židli, ani poštovné, které nám slíbili vyplatit. Protože se stále nemůžeme dopracovat ke konečnému řešení, obracíme se s prosbou o pomoc k Vám a snad nám pomůžete. Děkuje Ludmila Martinková, ***
Kuchyňská žídle polstrovanáˇ, na opěradle zkřížená
Dodat židli dle objednávky. Souhlasili bychom i s podobným polstrováním, jak bylo na zaslané k výrobci.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Podle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník může spotřebitel podle své volby žádat opravu nebo dodání nové věci bez vady. Podnikatel může odmítnout vadu odstranit jen pokud by to bylo nepřiměřeně nákladné. Domníváme se, že oprava a výměna polstrování není nemožná a pravděpodobně ani nepřiměřeně nákladná.
V případě, že prodávají odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době, spotřebitel může žádat vrácení svojí věci a přiměřenou slevu nebo dodání nové věci bez vad dle § 2171 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.