Společnost


Procentov s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 6)

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#83227Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2025, před 2 měsíci

Ludmila Martinková

Znění stížnosti

U této společnosti jsme si objednali 3 kusy kuchyňských židlí, dvě byly v pořádku, jedna byla bez polstrování. Přijetí platby bylo dne 28.12.2024. Číslo objednávky:**. První reklamace byla dne 3.3.2025. 25.3.2025 byla židle odeslána na adresu: Boumín Pudlov, Čs. armády 360. Potom jsme byli požádáni o fotografii. Následovaly další i-maily, až nám byo sdělené, že takové žídle již nemají a jestli nechceme vrátit peníze. Jenže my potřebujeme židli a tu v Buhumíně od nás mají.Dodnes nemáme židli, ani poštovné, které nám slíbili vyplatit. Protože se stále nemůžeme dopracovat ke konečnému řešení, obracíme se s prosbou o pomoc k Vám a snad nám pomůžete. Děkuje Ludmila Martinková, ***


Produkt

Kuchyňská žídle polstrovanáˇ, na opěradle zkřížená


Požadované řešení

Dodat židli dle objednávky. Souhlasili bychom i s podobným polstrováním, jak bylo na zaslané k výrobci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2025 17:09, před 2 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Podle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník může spotřebitel podle své volby žádat opravu nebo dodání nové věci bez vady. Podnikatel může odmítnout vadu odstranit jen pokud by to bylo nepřiměřeně nákladné. Domníváme se, že oprava a výměna polstrování není nemožná a pravděpodobně ani nepřiměřeně nákladná.

V případě, že prodávají odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době, spotřebitel může žádat vrácení svojí věci a přiměřenou slevu nebo dodání nové věci bez vad dle § 2171 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2025 11:06, před 27 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.