Společnost


BlaBlaCar

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83230Stížnost na společnost BlaBlaCar – zrušený spoj, klamavé jednání podpory a odmítnutí slíbené refundace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2025, před 2 měsíci

Jonatan Petr

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás se stížností na společnost BlaBlaCar v souvislosti s naprosto neprofesionálním přístupem jejich zákaznické podpory, zrušeným autobusovým spojem a následným odmítnutím slíbené finanční kompenzace.

Dne 26-27.7.2025 jsme měli zakoupené jízdenky na noční autobus BlaBlaCar, který měl odjíždět kolem 22:00. Po příjezdu na místo jsme byli opakovaně informováni o tom, že dochází ke zpoždění. To se několikrát opakovalo – zpoždění po zpoždění – přičemž nám při opakovaných telefonických hovorech zákaznická podpora opakovala, že autobus dorazí.

Až po několika hodinách čekání, kolem 2:00 ráno, jsme se z dalšího hovoru dozvěděli, že autobus vůbec nepřijede. Když jsme se ptali, co máme dělat, bylo nám řečeno, že máme nárok na vrácení peněz. Sdělili jsme, že potřebujeme náhradní dopravu do Prahy. V tu chvíli nám bylo od podpory jasně přislíbeno, že nám společnost proplatí 80 EUR na osobu jako refundaci na alternativní dopravu.

Tento telefonát jsem si – kvůli nedůvěře – z důvodu vlastní ochrany nahrál. Mám tedy audiozáznam, kde je přesně slyšet, jak nám tato kompenzace byla jasně potvrzena v konkrétním čase a místě.

Bylo nám však řečeno, že refundaci je třeba řešit až následující den, protože noční směna to údajně nemůže zpracovat. Když jsme tedy kontaktovali zákaznickou podporu další den, bylo nám zcela bez vysvětlení sděleno, že taková refundace možná není a že jsou pouze dvě jiné možnosti náhrady, aniž by někdo reflektoval předchozí dohodu.

Zaslal jsem e-mailem jasné vyjádření, že trvám na refundaci, která mi byla telefonicky potvrzena a slíbená, protože jsem k ní přistoupil jako ke kompromisu. Společnost mi ale následně odpověděla, že „chápe, že jsem si vybral první možnost refundace“, což je nepravdivé – výslovně jsem uvedl, že ji neakceptuji.

Od té doby se mnou nikdo z BlaBlaCar nekomunikuje, přestože jsem poskytl veškeré informace a opakovaně je vyzval k řešení.

Jsem přesvědčen, že společnost vědomě spoléhá na to, že zákazníci nemají důkazy o telefonických slibech – v mém případě se však mýlili. Mám plně zaznamenaný důkaz o přislíbené refundaci.

Touto cestou žádám:

uznání původní domluvené refundace 80 EUR na osobu,

písemné přiznání pochybení,

nápravu situace dle původní dohody.

Děkuji za pomoc při řešení tohoto sporu.
S pozdravem,
Jonatan Petr


Produkt

ZTAE6Q - Bla Bla car bus Luxemburkso - Mnichova


Požadované řešení

uznání původní domluvené refundace 80 EUR na osobu a 10euro na osobu které nám byli slíbené jako odškodnění za to že jsme čekali ( to nevyžadujeme ale bylo by to fer...)


nápravu situace dle původní dohody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2025 13:14, před 2 měsíci

Dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 181/2011 o právech cestujících v autobusové a autokarové dopravě platí, že očekává-li dopravce důvodně, že dojde ke zrušení nebo ke zpoždění spoje linkové dopravy při odjezdu z terminálu o více než 120 minut, je cestujícímu ihned nabídnuta možnost rozhodnout se mezi:

a) pokračováním nebo přesměrováním do cílového místa určení, bez jakýchkoli dalších nákladů a za podmínek srovnatelných s podmínkami stanovenými v přepravní smlouvě, při nejbližší příležitosti;
b) náhradou jízdného a případně bezplatnou zpáteční přepravou autobusem nebo autokarem do původního místa odjezdu, v souladu s přepravní smlouvou, při nejbližší příležitosti. Finanční kompenzace musí být vyplacena do 14 dní od podání žádosti.

Pokud dopravce rozhodnout se mezi těmito možnostmi cestujícímu nenabídne, pak má cestující právo vybrat si jednu z těchto možností a zároveň mu přísluší právo na finanční kompenzaci ve výši 50 % jízdného, která by měla být vyplacena v penězích do měsíce od podání žádosti, nikoli ve voucheru na další nákup u společnosti.

V případě zpoždění nebo zrušení odjezdu je dopravce povinen cestujícímu zajistit bezplatné jídlo v množství odpovídajícím čekací době a pokud je to nezbytné tak také ubytování až na dvě noci, přitom maximální výše, kterou je dopravce za ubytování povinen zaplatit je 80 EUR na jednu noc na osobu. Máme za to, že slíbená refundace 80 EUR na osobu by mohla být spíše náhradou za ubytování.

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Jak již spotřebitel učinil.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Francii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2025 11:01, před 27 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.