| Počet nahlášených stížností: | 25 |
| Z toho za letošní rok: | 4 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
při letu s dceřinou firmou spol. Ryanair, spol. Buzz (resp. Ryanair Sun) došlo k poškození mého zavazadla. Událost jsem řádně nahlásil na letišti, obdržel reklamační číslo (tzv. PIR) a podle postupu sděleného pracovníky letiště ve stanovené lhůtě vyplnil na stránkách Ryanairu reklamační formulář. Ačkoliv jsem obdržel potvrzení o přijetí reklamace (v příloze) již dne 9. 7. 2025 a od té doby provedl dvě další urgence, do dnešního dne na ně nebylo jakkoliv reagováno. Podpora na stránkách Ryanairu je nadto prakticky nulová, jediný kontakt je přes anglicky hovořící callcentrum.
Prosím tedy o doporučení, jak v dané záležitosti dále postupovat. Děkuji.
S pozdravem Jakub Kroupa
Oprava či výměna kufru nebo finanční kompenzace
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Není nám známo odkud kam spotřebitel cestoval, ale pokud vycházíme z předpokladu, že se jedná o členský stát EU. Podle čl. 22 Montrealské úmluvy O sjednocení některých pravidel pro mezinárodní leteckou dopravu je dopravce odpovědný za zničení, ztrátu nebo poškození zavazadel až do výše 1 000 zvláštních práv čerpání. Zvláštní práva čerpání je jednotka, kterou je možné přepočítat na peníze a zjistit tak výše, kterou maximálně musí dopravce za poškozené zavazadlo vyplatit cestujícímu. Aktuální kurz jednotky zvláštních práv čerpání a koruny je možné najít například zde: https://www.penize.cz/kurzy-men/6600-sdr.
Podle českého právního řádu je po uplatnění práva spotřebitelem společnost povinna vyplatit cestujícímu finanční kompenzaci bez zbytečného odkladu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.