Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:81
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

4.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 81)

#83261Přehodnocení viníka autonehody

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2025, před 2 měsíci

Petr Nykodým

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás ohledně autonehody, která de stala cca před třemi měsíci. Vše se událo při předjížděcím manévru, kdy moje manželka jako řidička předjížděla 2 kombajny na silnici. Při předjetí jednoho částečně zajela mezi vozidla, načež se rozhodla v předjíždění pokračovat. V této chvíli do našeho auta zezadu najelo auto jiného řidiče. Jen upozorním že naše rychlost v době předjíždění byla cca 90km/h (povolený limit na této silnici) a byla zapnuty znamení o změně směru jízdy. Následně se vše vyřešilo sepsáním záznamu o nehodě, nicméně nebyl úplně specifikován viník nehody (s odstupem času víme že se měla zavolat policie). Vše pokračovalo tak, že pojišťovna Kooperativa během několika málo dnů uznala jako viníka nehody řidiče, co do našeho auta najel zezadu poslala peníze na opravu našeho auta rozpočtem a měli jsme vše za vyřízené. Auto bylo opraveno. Před cca čtrnácti dny přišel manželce email, že zaslanou částku od pojišťovny má vrátit, že podle nově zjištěných skutečností přehodnocují viníka - 100% řidič našeho automobilu, prý jsme ohrozili řidiče za námi. Toto proběhlo pouze formou emailu, nikdo nás nekontaktoval telefonicky a ani nikde nebyla zmínka, že by se nehoda stále řešila. V tuto chvíli jsme kontaktovali naši pojišťovnu Generali a ta doporučila vyžádat si všechny podklady od Kooperativy a požádat žádost o přesouzení. To jsme provedli, nicméně bez změny verdiktu, snad jen se zjištěním že původně zmíněné nové skutečnosti, na základě nichž bylo přehodnocení provedeno, byl pouze původní záznam o nehodě, podle kterého byl viníkem řidič co do našeho auta najel. V tomto případě nám ještě naše pojišťovna doporučila dát vše ombudsmanovi. Proto se ptám, může pojišťovna změnit viníka nehody po uplynutí 3 měsíců a může to provést na základě původního záznamu o nehodě? A jak v této věci déle postupovat když se změnou verdiktu nesouhlasíme? Je ombudsman správné řešení?


Požadované řešení

V našem případě si stojíme za tím, že k ohrožení auta za námi nedošlo, řidič co jel za námi jel nepřiměřenou rychlostí s nedostatečným odstupem od našeho auta, a tudíž chceme ponechat původní verdikt, že viníkem nehody je právě řidič auta co do našeho bouralo zezadu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 09:55, před měsícem

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění výsledku pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění poskytnuto jen v určité výši. Pokud spotřebitel se zdůvodněním nesouhlasí, je vhodné proti výsledku šetření pojistné události uplatnit u pojišťovny stížnost. Nebude-li spotřebitel se stížností úspěšný, má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů.

Pojistné smlouvy se řídí zejména pojistnými podmínkami, které jsou součástí smlouvy. Tyto podmínky si pojišťovna může stanovit podle svého uvážení, přičemž spotřebitel uzavřením smlouvy s těmito podmínkami souhlasí. I přes podmínky stanovené smlouvou společnost zavazuje také ústní ujednání mezi spotřebitelem a pověřeným zástupcem pojišťovny, přesto však spotřebitelům důrazně doporučujeme si smlouvu před jejím uzavřením důkladně prostudovat, aby předešli případným problémům.

Pokud je případ ještě v šetření, nemůže pojišťovna požadovat vrácení peněz. To by bylo možné pouze v případě, kdy by bylo nové šetření uzavřeno s opačným výsledkem na základě nových informací. Jestliže byl záznam dostupný v rámci prvního šetření, neměla by nyní pojišťovna (i v rámci své odborné péče) otevírat nové šetření.

Pokud se spor týkající se neživotního pojištění nepodaří vyřešit smírnou cestou, mohou se spotřebitelé obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., pokud se spor týká havarijního pojištění, nebo Českou obchodní inspekcí, pokud by se jednalo o plnění z povinného ručení.

Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.

Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.