Společnost


AZ Retail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

20 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 15)

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#83266Neuznání reklamace a odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2025, před 2 měsíci

Michal Vozný

Znění stížnosti

Obdržel jsem el. přístroj s drátem na 2 kusy a ještě v nepůvodním balení v igelitu bez jakéhokoliv návodu. Obchodník vše ignoruje a ještě mě osočil, že dle expedice (jejíž průběh nijak nedoložil) jsem si prý drát přestřihl sám. K tomu, že el. přístroj nelze bez návodu použít, ani nelze zjistit jeho kompletnost, mlčí. Neuznává tedy ani reklamaci, ani odstoupení od smlouvy. Bohužel tyto tristní zkušenosti s ním nemám jen já: https://www.zbozi.cz/obchod/124688/
Divím se, že obchodník, který jedná v rozporu s OZ v kdečem, ještě působí na trhu. Na druhou stranu je pravda, že pan J. C. několikrát dle OR změnil společnost, přičemž předmět jeho podnikání zůstává stejný - tzn. neustále obchoduje se zbožím vráceným z jiných internetových obchodů (Amazon, Temu apod.).


Produkt

RID000004016010 340 ml Heat Press Machine Stroj na tisk šálků 220V


Požadované řešení

Vrácení peněz a umožnění vratkou zaslat zboží zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 10:56, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Zamítnutí reklamace přitom nebrání uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, pokud bude dodržena lhůta výše.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V případě, že tedy spotřebitel zaslal odstoupení od kupní smlouvy společnosti ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, doporučujeme, aby na odstoupení trval.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Mimo to platí, že nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (věc neodpovídá popisu), je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel zboží reklamovat a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.9.2025 20:16, před měsícem

Dobrý den.

Reklamaci produktu RID000004016010 340ml Heat Press Machine Stroj jsem zamítl z důvodu mechanického poškození spotřebitelem. Před odesláním pořizuji fotodokumentaci zboží. Produkt byl odeslán bez poškození v tomto stavu:
https://kobra.odkarla.cz/t1/490x490/49/e3/RID000004016010/RID000004016010_305.jpg
https://kobra.odkarla.cz/t1/490x490/49/e3/RID000004016010/RID000004016010_302.jpg

Chování pana Vozného již začíná hraničit se šikanou. Není povinností e-shopu dlouhodobě obsluhovat zákazníka, který se chová agresivně nebo obtěžuje zaměstnance. Pana Vozného jsem již několikrát vyzval, aby u nás již nenakupoval.

Karel

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2025 16:04, před měsícem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby se k ní mohl vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.9.2025 17:44, před měsícem


Michal Vozný

Foto v obchodě pana Cvetkova nic neznamená a není důkaz vůbec ničeho, jak uvádějí i další nespokojení zákazníci: https://www.zbozi.cz/obchod/124688/ Paranoidní představa pana Cvetkova, že k poškození drátu došlo až po otevření igelitového sáčku s předmětem jen vypovídá o jeho myšlení a jeho praktikách. Já tedy rozhodně nic zbůhdarma neničím a tvrzení pana Cvetkova je pomluvou, neboť po poradě s právníkem konstatuji, že jediným důkazem by byl kompletní videozáznam z expedice předmětu, který pan Cvetkov nepředložil. Pomluvou je i tvrzení o mém chování, ať pan Cvetkov svoje tvrzení o mém chování doloží. Pak také nechápu, proč mně z firmy OdKarla pana Cvetkova pravidelně chodí do mailu nabídky, když jsem nevítaný zákazník. Pan Cvetkov je ve svých tvrzeních nekonzistentní a účelově tvrdí to, co se mu v danou chvíli hodí. Každopádně mně poslal jednak poškozený předmět a ještě bez jakéhokoliv návodu a tím bez možnosti zkontrolovat kompletnost předmětu. I bez poškození bych nikdy elektrické zařízení, ke kterému prodejce nemá návod a tudíž ho neposlal, nepoužil. Nadále tedy trvám na odstoupení od smlouvy, kterou jsem mailem v zákonné lhůtě zaslal.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.10.2025 13:51, před měsícem

Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.

Protože stížnost dle vývoje nesměřuje ke smírnému řešení, neboť strany trvají na svých stanoviscích, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl uvést, zda se obrátí na Českou obchodní inspekci s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporu. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.10.2025 15:39, před měsícem


Michal Vozný

Dobrý den, ano obrátím se na ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2025 13:43, před měsícem

Děkujeme spotřebiteli za poskytnutou informaci.

S ohledem na výše uvedené ponecháváme stížnost přeřazenou na spotřebitele, aby mohl o výsledku řízení při ČOI informovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2025 11:05, před 6 dny

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.