Společnost


HELP CODE

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0

Úspěšnost případů

%
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz ( z 1)

#83273Nevyžádané SMS

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
16.09.2025, před 2 měsíci

Anna Karafiátová

Znění stížnosti

Dobrý den, z čísla 90311 mi chodí nevyžádané sms, kde mi nabízejí předplatné 99Kc/tyden. Vždy nahlasím jako nevyžádané a jako podvodný spam. Přesto je mi jednou týdně ztrhnuto 99,- Kč. Což jsem se dozvěděla s výpisu z faktury. Jak se mám bránit? Platím, nic jsem si neobjednala anic nechci.Je tam sice uveden mail acz@e-help.cc, ale po této zkušenosti necvhci na nic klikat. Co mám tedy prosím dělt? Anna Karafiátová. ***


Požadované řešení

Prosím o radu, jak postupovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 11:00, před měsícem

Subjekt, který je spotřebitelem označen, se nám nepodařilo dohledat. Proto bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Pokud jsou spotřebiteli strhávány peníze a on netuší za co, existuje jednoduchá rada, jak službu zrušit okamžitě. Nemusí ani znát konkrétního poskytovatele, všichni poskytovatelé těchto služeb jsou totiž povinni reagovat na zrušení předplatného formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Toto číslo je shodné s prvními pěti číslicemi telefonního čísla, ze kterého byla SMS odeslána.

Více informací nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.

Pokud se vyúčtování služeb objeví ve vyúčtování, je možné jej reklamovat.

Pokud by se jednalo o český subjekt, měl by spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.