| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 29. 7. 2025 jsem uplatnila reklamaci kočárku Tutis Uno 5+ (Bianco). Týden poté mi prodejce volal, že má výrobce dovolenou, ale slíbil, že i tak stihne 30denní lhůtu. O vyzvednutí zboží se mnou poprvé mluvil až 18. 8.; dne 20. 8. jsme se domluvili na svozu 25. 8. (po jejich dovolených). Byla jsem po celou dobu součinná a připravená balík předat. Prodejce však zadal svoz až 25. 8. v 11:19, přičemž DHL ten den přijímá svozy jen do 10:30, takže převzetí nebylo možné – chyba prodejce. Lhůta 30 dnů marně uplynula 28. 8. 2025; odstoupila jsem od smlouvy a požádala o vrácení kupní ceny. Dne 8. 9. 2025 mi prodejce písemně slíbil vrácení peněz do 14 dnů po převzetí kompletního příslušenství a zajištění svozu. Dosud nesplnil: příslušenství čeká na vyzvednutí, peníze vráceny nebyly a kočárek je u prodejce. Žádám vrácení celé kupní ceny a zajištění svozu na jejich náklady
Prodejce jsem několikrát urgovala o řešení situace a vrácení peněz, které slíbila, že vrátí.
Kočárek Tutis Uno 5+, Garbanota, (Bianco)
Žádám o vrácení celé kupní ceny bez srážek a zajištění svozu na náklady prodávajícího; prodávající dlouhodobě porušuje povinnost vyřídit reklamaci.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje, jak již spotřebitel učinil.
V případě odstoupení od smlouvy se na smlouvu pohlíží jako by nikdy nevznikla a smluvní strany jsou povinny navrátit plnění do původního stavu - tzn. spotřebitel je povinen vrátit zakoupenou věc a podnikatel je povinen vrátit kupní cenu. V opačném případě vzniká bezdůvodné obohacení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.