Společnost


HOME PLACE 4YOU s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83297Zamítnutá reklamace telefonicky nikoli písemně bez zjevných podkladů

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.09.2025, před 2 měsíci

Milan Maček

Znění stížnosti

Koupil jsem telefon Samsung s23 na e-shopu domaciprostor.cz dne 08.04.2024.
Cena byla 11.601,-Kč, což před rokem to byla výhodná cena o proti konkurenci. Po roce přestal fungovat usb-c konektor. Tak jsem postupoval dle reklamačního řádu, vyplnil vše potřebné a zaslal telefon k reklamaci, kde jsem ještě pro jistotu napsal, že jsem jim poslal telefon k reklamaci, ať mi potvrdí, že jim byl doručen. Po dvou výzvách na doručení tel. k reklamaci, jsem nakonec obdržel email s potvrzením, že jim byl doručen.
Včera dne 16.09.2025 kolem 12:15 telefon od zaměstnankyně, že dostali zprávu, ze servisu, že se do telefonu dostala kapalina. Na to jsem řekl, že nesouhlasím, že se tam nemohla dostat kapalina, navíc je telefon voděodolný s IP68. Na to mi bylo řečeno, že za 2000Kč to opraví, což jsem nesouhlasil a že ať ho raději pošlou zpět. Následně na jsem zaslal mail: Žádost o písemné odůvodnění zamítnutí reklamace

Vážení,

obracím se na Vás ve věci zamítnuté reklamace mého mobilního telefonu Samsung Galaxy S23, který byl u Vás reklamován dne 28.08 2025. Podle sdělení technika byla reklamace zamítnuta z důvodu údajného poškození kapalinou.

Tímto Vás žádám o písemné a odborně zdůvodněné stanovisko, které bude obsahovat:

přesný popis závady,

způsob, jakým bylo poškození kapalinou zjištěno (např. fotodokumentace, záznam z vlhkostního čidla),

informaci, zda bylo zařízení otevřeno a jaké konkrétní komponenty byly poškozeny.

Jsem přesvědčen, že k žádnému kontaktu s kapalinou nedošlo, a vzhledem k tomu, že zařízení je deklarováno jako voděodolné (IP68), považuji tento důvod za nedostatečný bez řádného technického podkladu.

Prosím o zaslání vyžádaných informací nejpozději do 7 pracovních dnů od doručení této žádosti. V opačném případě budu nucen obrátit se na příslušné orgány ochrany spotřebitele.

Doposud nemám vyjádření o reklamaci mailem, ani písemně.
Obávám se, že


Produkt

Samsung Galaxy S23, 8GB/128GB, Phantom Black


Požadované řešení

Oprava produktu, nebo raději vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 15:31, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pokud spotřebitel uplatní reklamaci až po jednom roce od převzetí věci, pak leží důkazní břemeno na něm a je potřeba, aby vadu prokázal spotřebitel.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podle § 19 odst. 5 zákona o ochraně spotřebitele je podnikatel povinen zamítnutí reklamace písemně odůvodnit, pokud tak neučinil, nebyla reklamace vyřízena řádně a spotřebitel by pak mohl od kupní smlouvy odstoupit. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci řádně ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 10:36, před 24 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.