| Počet nahlášených stížností: | 3 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
zakoupil jsem u firmy mobilprovas.cz LCD display, který nefungoval, jelikož jsem nemohl být měsíc bez telefonu, zakoupil jsem druhý LCD + akumulátory (s kterými telefony vydržely max 5 hodin tedy taky nebezpečná čína za pár korun) , který také nefungoval. Displaye jsou nejlevnější čína, LCD svítí mizernou kvalitou a nefunguje ani na jednom v žádném bodě dotyková vrstva.
Tak jsem kontaktoval obchod,když jsem zjistil že je problém a bylo mi sděleno, že peníze nevrací, že je po 14 denní lhůte, což chápu, ale...nebyl jsem si jistý, že by dva displaye měli stejné vady... tak jsem z číny zakouil jiný LCD (v rozumné ceně) a ten funguje perfektně.
Vada je tedy prostě že kupují nejlevnější zmetky z číny,které přeprodavají.., nemluvím o tom, že v popisu je napsano chytře "originál huawei" což mi bylo jasné, že není vzhledem k cené,ale je to klamání neznalých zákazníků...
Poté jsem se nějak nedostal vzhledem k obří rekonstrukci a dvojím stěhovaní k odeslání reklamace, tak jsem reklamaci odeslal až po roce a půl.
Obchodník mi oba LCD vrátil s tím, že jsou používané, poškrabané, od lepidla a znečíštěné a plně funkční.... LCD mi poslali zpět, nelze se v emailové komunikaci dohodnout, nabízené řešení je, že jim mam zaslat plně funkční telefon, který rozeberou a budou si testovat zda LCD funguje... S čímž nesouhlasím, pokud technik nepozná lepidlo z výroby, které drží LCD k dotykové vrstvě... (pod mikroskopem je to 0,1mm hned vedle 2mm plošky na lepení LCD do telefonu) tak nesouhlasím s tím, aby rozebíral plně funkční telefon a poškodil mi ho.
LCD z nepřijaté reklamace jsem vybalil před kamerou a zaznamenal všechny zmíněné vady od jejich "technika" které neexistují, obchod trvá na tom, že chtějí rozebrat můj telefon. Mam za to, že nemají jak prodavané LCD otestovat, ale přeci nemohou rozebrat můj telefon, krom toho ty reklamace už mne vyjdou více peněz, než samotné LCD displaye, ale jde tu o princip, že obchod prodava zmetky, do reklamačního protokolu napíše, že nefunkční funguje a že jsou tam vady od uživatele jako lepidlo a podobně, což mam videodůkaz, že není... A hadají se semnou po emailu, že prostě podkud nepošlu telefon na zkoušku, reklamaci mi nevyřídí.
Chci aby mi byly vráceny peníze, pokud koupím několik produktů a všechno jsou to padělky s originálním logem nebo kopie, či nekvalitní druhovýroba s "klamavým popisem "original huawei" pro neznalé, tak nechci jiný produkt prodejce a nehodlám aby mi ze zákona uznali reklamaci až po rozebírání mého telefonu, na to vážně nepřistoupím.
Popis produktu zní zámerně zmatečně:
Příslušenství Popis Parametry:
Výrobce: Huawei
Model: / kompatibilita Honor View 20
Barva Černá
Display typ: IPS
Pokud v parametrech produktu je napsáno, výrobce "huawei" a je to záměrně napsaáno tak, že to zní, že je to výrobce LCD, ne že je to "určeno pro telefon Huawei" je to klamavý popis.... Protože zkušený servis ví, že originál Huawei display stojí 1500kč a více...
LCD a akmululátory nejsou originální, v popisu je vše napsané zmatečně: "produkt
Vrácení peněz za nekvalitní produkt co nesplnuje vlastnosti + částky za poštovné za neoprávněně neuznané reklamace! Doložit v
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud tedy spotřebitel vadné zboží již reklamoval a uběhla 30 denní lhůta pro její vyřízení, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Společnost mobilprovás s.r.o. by poté měla spotřebiteli kupní cenu vrátit.
Reklamace má probíhat na náklady podnikatele. Není proto možné, aby společnost požadovala po spotřebiteli odevzdání jeho vlastního mobilního telefonu za účelem posouzení funkčnosti LCD displeje, který byl zakoupen jako samostatné zboží.
Pokud prodávající reklamaci včas vyřídí a zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.