Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:280
Z toho za letošní rok:26
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

7.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (20 z 280)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 4 hodnocení od spotřebitelů help

#83324Pochybné jednání a zamítnutí reklamací

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.09.2025, před 2 měsíci

Jana Tóthová

Znění stížnosti

Pri kúpe mi mali poslať faktúru do mojho zákazníckeho účtu DATART. Mala som nové telefónne číslo a v ich účte nebolo zmenené, nikto ho so mnou nekontroloval, preto sa faktura nahrala na účet mojho expartnera, ktorý používal moje bývalé číslo. Na faktúre figuruje jeho meno a DATART sa so odmietol baviť, lebo vraj ja nie som kupec. Pri predaji mi dali chybné informácie. Chcela som vysavač určený do domácnosti s domácimi zvieratami, čo
mi bolo potvrdené zamestnancom pri kúpe, ale túto informáciu mi vyvrátil ombudsman DATART. Bola som uvedená v omyl a zakúpený produkt by som nikdy nekúpila.Pri zadaní reklamácií som upozornila, že v reklamačnom formulári nie sú správne uvedené údaje, ale sú zadané na expartnera. Zamestnanci ich odmietli zmeniť, vraj sa to nedá, lebo tak to je v zákazníckom účte. Dodala som fotky a videá, že vysavač nefunguje. Zamestnankyňa nafotila poškodenie gumy v okolí kartáču - reklamáciu opatovne zamietli a nevymenili ani tú gumu pri kartáči.Celá konverzace v prílohe.


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 14:05, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 11:06, před 21 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.