| Počet nahlášených stížností: | 280 |
| Z toho za letošní rok: | 26 |
| Stále v řešení: | 9 |
50%
50%
Pri kúpe mi mali poslať faktúru do mojho zákazníckeho účtu DATART. Mala som nové telefónne číslo a v ich účte nebolo zmenené, nikto ho so mnou nekontroloval, preto sa faktura nahrala na účet mojho expartnera, ktorý používal moje bývalé číslo. Na faktúre figuruje jeho meno a DATART sa so odmietol baviť, lebo vraj ja nie som kupec. Pri predaji mi dali chybné informácie. Chcela som vysavač určený do domácnosti s domácimi zvieratami, čo
mi bolo potvrdené zamestnancom pri kúpe, ale túto informáciu mi vyvrátil ombudsman DATART. Bola som uvedená v omyl a zakúpený produkt by som nikdy nekúpila.Pri zadaní reklamácií som upozornila, že v reklamačnom formulári nie sú správne uvedené údaje, ale sú zadané na expartnera. Zamestnanci ich odmietli zmeniť, vraj sa to nedá, lebo tak to je v zákazníckom účte. Dodala som fotky a videá, že vysavač nefunguje. Zamestnankyňa nafotila poškodenie gumy v okolí kartáču - reklamáciu opatovne zamietli a nevymenili ani tú gumu pri kartáči.Celá konverzace v prílohe.
Vrácení kupní ceny
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.