| Počet nahlášených stížností: | 251 |
| Z toho za letošní rok: | 13 |
| Stále v řešení: | 4 |
Stížnost na CK DER Touristik CZ – zájezd č. ***
Dne 21. 7. 2025 jsme odcestovali na zájezd pořádaný CK DER Touristik CZ (EXIMtours) – smlouva č. ***, sjednaný hotel Blue Bay, Rhodos, Řecko.
Po příletu jsme nebyli ubytováni v objednaném hotelu, ale bez jakéhokoli upozornění jsme byli přesměrováni do hotelu Rhodos Horizon Marina. Po našem opakovaném naléhání jsme byli následující den přesunuti do hotelu Sentido Sunrise. Ani jeden z těchto hotelů neodpovídal sjednaným podmínkám a rozsahu služeb.
CK nám uznala pouze částečnou kompenzaci ve výši 5 803 Kč, se kterou nesouhlasíme a považujeme ji jen za dílčí plnění. Požadujeme přiměřenou náhradu 40 % z ceny zájezdu, nebo jinou přiměřenou částku.
Žádáme dTest o pomoc se zprostředkováním dohody s CK.
S podzravem
Mgr. Iveta Koutná
Přílohy:
- reklamační protokol z 25.7.2025
- email - Doplnění a vyjádření k reklamaci 31.7.2025
- Doplnění a vyjádření k reklamaci 31.7.2025
- Rhodos – Smlouva o zájezdu 2x
- Rhodos - hotel Blue Bay
- Rhodos - hotel Rhodos Horizon Marina
- Rhodos - hotel Sentido Sunrise Beach Hotel Rhodos
- Rhodos - fotografie z hotelu Rhodos Horizon Marina
- Dertour - Vyjádření k reklamaci 7.8.2025
- Vyjádření ke kompenzaci 8.8.2025
- Částečné plnění 12.08.2025
- Dertour - Vyjádření ke kompenzaci 15.8.2025
Dne 21. 7. 2025 jsme odcestovali na zájezd pořádaný CK DER Touristik CZ (EXIMtours) – smlouva č. ***, sjednaný hotel Blue Bay, Rhodos, Řecko. Po příletu jsme nebyli ubytováni v objednaném hotelu, ale bez jakéhokoli upozornění jsme byli přesměrováni do hotelu Rhodos Horizon Marina. Po našem opakovaném naléhání jsme byli následující den přesunuti do hotelu Sentido Sunrise. Ani jeden z těchto hotelů neodpovídal sjednaným podmínkám a rozsahu služeb.
CK nám uznala pouze částečnou kompenzaci ve výši 5 803 Kč, se kterou nesouhlasíme a považujeme ji jen za dílčí plnění. Požadujeme přiměřenou náhradu 40 % z ceny zájezdu, nebo jinou přiměřenou částku.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb poskytována v souladu se smlouvou dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku.
V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 občanského zákoníku je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat nápravu nebo slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.
S reklamací je tak třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu, jak již spotřebitel učinil. Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít i nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Spotřebitel rovněž může tuto záležitost konzultovat s advokátem alespoň v rámci jedné hodinové konzultace. Advokát věnující se zájezdům by mohl situaci spotřebitele posoudit komplexně, sdělit svůj právní názor a navrhnout nejlepší možné řešení. Zároveň by advokát v rámci konzultace měl spotřebiteli sdělit, jestli má z finančního hlediska smysl situaci řešit s využitím jeho služeb.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.