Společnost


EcoTolls s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#83336Neplatná dálniční známka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.09.2025, před 3 měsíci

Eva Bártová

Znění stížnosti

Věc: Stížnost na neplatnou dálniční známku – podezření na podvodné jednání společnosti EcoTolls s.r.o.

Vážení,

dne 14. 2. 2025 jsem prostřednictvím společnosti EcoTolls s.r.o. uhradila roční dálniční známku pro vozidlo [***]. Platba proběhla řádně, avšak při kontrole hlídkou Policie ČR na dálnici jsem byla informována, že pro dané vozidlo není žádná dálniční známka registrována a má platba tudíž není evidována v oficiálním systému.

Tato skutečnost jednoznačně svědčí o tom, že ze strany společnosti EcoTolls s.r.o. došlo k podvodnému jednání – přijetí platby bez zajištění platné registrace dálniční známky.

Žádám proto:

aby byla celá věc řádně prošetřena,

aby mi byly poskytnuty informace o dalším postupu a možnostech vymáhání vzniklé škody,

aby byla přijata opatření proti dalšímu podvodnému jednání vůči dalším občanům.

Potvrzení o provedené platbě mohu doložit.

Děkuji za vyřízení mé stížnosti.

S pozdravem, Eva Bártová


Požadované řešení

Prosím o refundaci poměrné částky za známku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 15:38, před 3 měsíci

Pokud byla dodaná věc stižena vadou doporučujeme spotřebiteli věc reklamovat. Reklamaci je možné směřovat např. na emailovou adresu společnosti.

Na vyřízení reklamace má společnost 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Pokud společnost nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy musí být dle obchodních podmínek společnosti učiněno písemně.

Z popisu vyplývá, že se prodávající zavázal k dodání platné dálniční známky, platnou dálniční známku ale nedodal, čímž porušil svojí smluvní povinnost. Podle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je ten, kdo poruší smluvní povinnost povinen nahradit škodu tím vzniklou druhé straně. V tomto případě by se jednalo o škodu spojenou s pokutou za neplatnou dálniční známku.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Záhřebská 562/41, Vinohrady (Praha 2), 120 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 11:05, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 15:19, před 11 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.