| Počet nahlášených stížností: | 81 |
| Z toho za letošní rok: | 3 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Rád bych Vás požádal o pomoc při řešení sporu s pojišťovnou Kooperativa. U pojišťovny Kooperativa jsem měl mnoho let uzavřenu havarijní pojistku, kdy jsem neměl žádnou škodní událost. 23.12.2024 došlo k dopravní nehodě, kde jsem byl v roli poškozeného. O dopravní nehodě jsem informoval svoji pojišťovnu Kooperativa, která mi nabídla zastupování a vyřízení s pojišťovnou viníka v rámci připojištění “nezaviněné nehody“. Tuto nabídku jsem přijal.
Nepojízdné havarované vozidlo bylo odtaženo do autorizovaného servisu Ford Autopalace Spořilov, kde jsem si na návrh pojišťovny 23.12.2024 vyžádal náhradní vozidlo.
Přes mé dotazy na stav řešení mne pojišťovna pravděpodobně opomněla informovat o uzavření škodní události a zareagovala až na mou opakovanou urgenci. Tím došlo pravděpodobně k delší době zápůjčky náhradního vozidla než pojišťovna akceptuje a snahy přenést zvýšené náklady mimo pojišťovnu. Z faktury 42 582 Kč mi bylo proplaceno 31 944 Kč.
Sled událostí:
23.12.2024 došlo k dopravní nehodě kde figuruji jako poškozený. Nahlášena škodní událost Kooperativě- č. události *** ( řešeno jako nezaviněná nehoda ).
23.12.2024 na doporučení pojišťovny využito nároku na náhradní vozidlo- zapůjčeno od 23.12.
8.1. 2025 dotazoval jsem se telefonicky technika autoservisu Autopalace Spořilov, kam bylo poškozené vozidlo odtaženo, na stav vozu. Oznámil mi předpokládaný rozsah opravy, jeho názor a informoval mne o návštěvě likvidátora pojišťovny.
13.1. 2025 jsem stále neměl žádnou zprávu od pojišťovny Kooperativa, proto jsem týž den odeslal dotaz na stav řešení škodní události.
15.1.2025 jsem obdržel odpověď- událost ještě není uzavřena
24.1.2025 jsem stále neměl informaci o uzavření škodní události, odeslal jsem další dotaz pojišťovně Kooperativa na stav řešení škodní události.
24.1. 2025 obratem jsem dostal odpověď, že dnes 24.1. byla událost vyřízena. Vyhodnoceno jako totální škoda.
29.1.2025 jsem se dotazoval do kdy mám nárok na náhradní vozidlo- bez odpovědi pojišťovny.
3.2.2025 stále nemám odpověď na dotaz z 29.1., proto se dotazuji znovu do kdy mám nárok na náhradní vozidlo.
8.2.2025 jsem dostal odpověď- náhradní vozidlo bude hrazeno do 22.1.2025! O ukončení šetření škodní události jsem byl ale informován až 24.1.2025, pravděpodobně v reakci na můj dotaz z 24.1.2025. Událost byla údajně uzavřena jako totální škoda již 8.1.2025 a od tohoto data byla počítána doba nezbytně nutná pro pořízení nového vozidla, která byla následně údajně "vstřícně" uznána do 24.1.2025.
Domnívám se, že pojišťovna neoprávněně počítá dobu "nezbytně nutnou pro pořízení nového vozidla" od 8.1.2025, neboť mne informovala až 24.1.2025, zněním " událost byla dnes vyřízena". Domnívám se, že doba nezbytně nutná měla začít běžet nejdříve dnem oznámení 24.1.2025, do té doby jsem nevěděl zda vozidlo bude opravováno. Nahrazeno mi bylo 31944Kč z ceny za pronájem 42592Kč.
Proti postupu pojišťovny podána opakovaně stížnost jak likvidátorovi tak oddělení stížností- vždy zamítnuto.
Podklady, zaslané dotazy a odpovědi mohu doložit.
řešení škodní události z připojištění "nezaviněná nehoda" v rámci havarijního pojištění motorového vozidla "Autopojištění na míru"
náhrada plné částky za náhradní vozidlo
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pojišťovna jakožto odborný subjekt je povinna poskytovat spotřebiteli úplné a správné informace týkající se likvidace pojistné události. Pokud pojišťovna uzavřela škodní událost, měla spotřebitele řádně a prokazatelně informovat o tomto uzavření. Nepředloží-li pojišťovna důkaz, že takovéto informování proběhlo, nese odpovědnost za případnou škodu, která spotřebiteli vznikla v důsledku neúplné či nesprávné informace nebo opomenutí sdělení. Spotřebitel má v takovém případě právo na náhradu škody (§ 2950 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník).
Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci, přičemž rozhodující je stav, jak se tato skutečnost jeví veřejnosti (viz § 166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Na základě tohoto ustanovení je podnikatel schopen být právně zavázán i jednáním svého zaměstnance učiněným emailem, pokud takové jednání odpovídá rozsahu jeho obvyklého zařazení nebo funkce a takto se jeví veřejnosti. Jestliže tedy zaměstnanec pojišťovny v rámci své pracovní činnosti poskytl spotřebiteli informaci, že má nárok na náhradní vozidlo, měla by společnost danou fakturu uhradit v plné výši.
V případě, že nedojde ke smírnému řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. Kontaktní údaje jsou dostupné zde: https://www.ombudsmancap.cz/kontakty/kontakt-a-adresa.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.