| Počet nahlášených stížností: | 11 |
| Z toho za letošní rok: | 3 |
| Stále v řešení: | 0 |
Vyjádření dTestu
Banka má ze zákona povinnost některé platby prověřovat a v případě podezřelých transakcí může peníze zablokovat. Pokud by ale banka blokovala peníze neoprávněně, je možné, že se bude jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Doporučuje spotřebiteli kontaktovat s žádostí o odůvodnění blokování transakce přímo banku. Pokud by banka nedokázala zadržení finančních prostředků odůvodnit nebo je nevrátila majiteli účtu, pak je možné se obrátit na Finanční arbitr, více informací naleznete na webových stránkách https://finarbitr.cz/cs/financni-arbitr/zakladni-informace.html.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.