| Počet nahlášených stížností: | 65 |
| Z toho za letošní rok: | 65 |
| Stále v řešení: | 38 |
Balík ***
od Pactic HK BUNDE E-COMMERCE LIMITED (další údaje o společnosti neznámé)
doručováno dne 22.9.2025
Dobírka 1200 Kč
Zásilka přijata do přepravy v: Depo Brno 71
Zboží neobjednáno, podvodné zasílání
Na webu dohledáno mnoho informací k této problematice (jedná se o podvodníky).
Balík jsem nepřevzal, ale tímto upozorňuji na podvodné jednání.
Nic neobjednáno
Podání podnětu na Policii ČR?
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Na základě informací poskytnutých spotřebitelem máme za to, že se jedná o společnost HK EXCELLENT E-COMMERCE LIMITED, proto jsme stížnost na ni přeřadili.
Nejsme si jisti, zda se v případě společnosti HK EXCELLENT E-COMMERCE LIMITED skutečně jedná o prodávajícího.
Spotřebitel uvedl, že dané zboží nepřevzal, nicméně skrze stížnost chce upozornit další spotřebitele na chování dané společnosti.
K neobjednanému plnění:
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.