| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Nakoupila jsem na eshopu,zaplatila bohužel převodem.Po týdnu eshop objednávku stornoval a přislíbil vrácení peněz do 14ti dnů. Peníze nevrátili ,telefon je nedostupný.
Vrácení peněz a opatření aby se nenapálil nikdo jiný.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Nabídkou zboží prostřednictvím internetového obchodu se uplatní zákonná výhrada vyčerpání zásob ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Tato výhrada však umožňuje podnikateli odmítnout uzavření smlouvy pouze do okamžiku, než objednávku spotřebitele přijme. Smlouva o koupi zboží byla řádně uzavřena, jelikož spotřebiteli došel email o potvrzení přijetí objednávky a podnikatel je tedy povinen objednané zboží dodat, případně, není-li to možné, vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky.
Pokud podnikatel sám přislíbil vrácení zaplacené částky, je povinen tak učinit. Nevrácení peněžních prostředků bez právního důvodu zakládá bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor druhého bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vydat bezprostředně po výzvě ochuzeného. Nesplní-li podnikatel tuto povinnost, ocitá se v prodlení a spotřebitel je oprávněn požadovat vedle vrácení částky rovněž zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Křenová 13, 602 00 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.