| Počet nahlášených stížností: | 16 |
| Z toho za letošní rok: | 9 |
| Stále v řešení: | 3 |
0%
100%
Za klienta Odboru sociálních věcí, města Slavkov u Brna
Klient společnosti Virtual energy s.r.o.: J. K. ***
Vážení, začátkem roku 2025 ze strany sociální pracovnice Odboru sociálních věcí, města Slavkov u Brna bylo urgováno vyúčtování za dodávky elektřiny. Vyúčtování obdrženo až po urgenci dne 2. 6. 2025. Přeplatek činí 5.160,00 Kč. Pan K. je požaduje vyplatit poštovní poukázkou. Ohledně vyplacení přeplatku komunikováno s pracovnicí společnosti dne 3. 6. 2025. Z důvodu nevyplacení přeplatku, sociální pracovnice dvakrát písemně žádala prostřednictvím kontaktního formuláře na stránkách společnosti Virtual energy s.r.o. o nápravu a vyplacení přeplatku. Poslední žádost o vyplacení byla odeslána 15. 9. 2025. Do dnešního dne panu K. přeplatek nebyl vyplacen.
Prosím o vyjádření k celé záležitosti a vyplacení přeplatku, který náleží panu K.
V případě, že Vaše společnost nebude na naši žádost reagovat do konce tohoto měsíce, tedy 30.09.2025, obrátíme se na Energetický regulační úřad.
S pozdravem
***
dodávka elektrické energie
vyplacení přeplatku ve výši 5.160,- Kč prostřednictvím poštovní poukázky
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, jednalo by se o bezdůvodné obohacení na straně společnosti. V takovém případě je podnikatel povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Virtual energy s.r.o., Korunní 1208/74, 10100 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://eru.gov.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://eru.gov.cz/kontakty.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.